bien banner opencall (2)

→ OBVESTILO ZA MEDIJE IN PRIJATELJE TEKSTILA z dne 5. maja 2021

BIEN 2021
Bienale tekstilne umetnosti
Kranj, Radovljica, Škofja Loka
26. 5.–14. 8. 2021

PROGRAM: https://layer.si/bien/program

 

BIEN predstavlja program ter umetnice in umetnike bienala!

Na bienalu tekstilne umetnosti BIEN 2021, ki bo od 26. maja do 14. avgusta potekal v Kranju, s spremljevalnimi razstavami pa tudi v Škofji Loki in Radovljici, se predstavlja čez 70 umetnic, umetnikov, kolektivov in študentskih projektov. Poleg osrednjega razstavnega programa bienale vabi k obisku spletnih pogovorov z umetniki in simpozija o tekstilni dediščini in trajnostnih pristopih ter delavnic in sprehodov. Vodenim ogledom razstav tekstila, notranje opreme, videa in interdisciplinarnih projektov se v programu pridružujejo še zvočni sprehodi ob Savi.

Voda, vodna telesa, predvsem reke, in naravna dediščina predstavljajo enega od tematskih sklopov bienala. V ustvarjenih delih opazujemo svobodne tokove vode, njene padce in silo, odseve in gibanja, ki jih sproža. Svoje mesto na razstavi dobijo tudi zaščitena flora in favna, Sava in Kokra, spomini in zgodbe ljudi, živečih ob rekah in potokih. Mestno tkivo, trgi, ulice in mostovi, rojstni kraji in mesta, kjer si ustvarjamo pomene, predstavljajo drugi tematski sklop. Dela iščejo inspiracijo v svojih spominih na določena mesta, prav poseben prostor na bienalu pa dobi Kranj in njegove arhitekturne značilnosti, kot so kranjski podzemni rovi, ki so postali inspiracija za serijo svetil.
Tematski sklop Zadušitev nas z maskami, omejitvami in novo normalnostjo pričakuje s selekcijo video programa, ki bo obiskovalce popeljal v svet imaginarnih bitij. Z maskami se na humoren način spopada islandska umetnica Ýrúrarí, ki jo bomo spoznali tudi preko živega prenosa pogovora na spletu. V programu spletnih pogovorov z umetniki se bosta predstavila tudi eden najprepoznavnejših nizozemskih sodobnih umetnikov Rob Scholte in kanadska tekstilna in vizualna umetnica Tina Struthers. Poljska umetnica Dominika Krogulska-Czekalska s svojimi deli na bienalu opozarja na zlorabe pravic žensk in LGBTQ+ skupnosti, deli, ki sta tekstilna transparenta, je namreč ustvarila kot odziv na poljske proteste.

BIEN 2021 umetnice, umetniki, kolektivi in študentski projekti:

Eta Sadar Breznik, Dominika Krogulska-Czekalska, Ýrúrarí, Rob Scholte, Ida Blažičko, Tina Struthers, Katarina Spacal, Elena Fajt, Lavoslava Benčič in Nejc Stupan, Diana Ammann, Lara Blanchard, Threadstories, Paola Idrontino, Denís Galocha in Cristina Barrientos, Oloop, Anja Podreka, pH15, Sodobni tekstilni center Kreativnice, Mateja Golež, Darja Rant, Marija Jenko, Anja Jerčič Jakob, Ula Pogorevčnik, Alenka More, Arijana Gadžijev, Darja Miklaužič, Nastja Bric, Špela Gale, Mateja Premrl, Lovro Ivančič, Lan Krebs, Lucija Srebre, Josipa Štefanec, Matija Čop, Snežana Skoko, Žiga Brezovnik, Lara Banovec, Urška Medved, Lucija Jankovec, Nikolina Holjak, Dina Mlinac, Sara Strgačić, Nikolina Krstičević, Katarina Rus, Monika Ivanuša in Karmen Hočevar z Živo Kandorfer. Poleg 18 skupinskih študentskih razstav se samostojno predstavljajo tudi podiplomski študenti Zala Hrastar, Špela Košir, Estera Rezar, Hana Tavčar, Tasja Videmšek, Asja Rep, Uroš Topić in drugi.

→ OBVESTILO ZA MEDIJE IN PRIJATELJE TEKSTILA z dne 14. aprila 2021

 

Tekstil se vrača v Kranj

Bienale tekstilne umetnosti BIEN med 26. majem in 14. avgustom 2021 napoveduje več kot 40 razstavnih projektov, vrsto umetniških rezidenc in spletni program. BIEN črpa iz dediščine industrije in identitete prostora. Posveča se tekstilijam, trajnostnim materialom in principom, spodbuja interdisciplinarno umetniško povezovanje in posebno pozornost namenja najboljšim delom aktualne študentske produkcije. 

Razstavni projekti in instalacije bodo na ogled v uveljavljenih galerijskih prostorih na Gorenjskem, kot so Layerjeva hiša, Stolp Škrlovec in Gorenjski muzej v Kranju, Šivčeva hiša v Radovljici in Škofjeloški muzej, ter v javnem prostoru. Osrednje razstavno prizorišče bienala pa bo že več let prazen prostor nekdanje pokrite garaže v tretjem nadstropju kranjskega Globusa, delo arhitekta Ravnikarja. S to začasno rabo prostora v umetniške namene želijo organizatorji dodati nov pomen konceptu praznega. Gorenjska je pred osamosvojitvijo Slovenije od Jugoslavije veljala za vodilno tekstilno regijo. Po zadušitvi industrije je sprememba za seboj pustila veliko praznino. Da je lahko ta prazen prostor priložnost za novo zgodbo, želi biti eno od sporočil gorenjskega bienala. 

Zadušitev je doletela v preteklem letu cel svet. Zadušene so ideje, gibanja, kultura, gospodarstvo, šolstvo. Duši se narava, dušijo se mesta. BIEN nas opogumlja, da zadihamo. Svoje projekte središči okoli sodelovanj, preizpraševanj in novih ustvarjalnih pristopov. Tekstilije so večpomenske, so umetniške, taktilne, narativne, trajnostne in vzdržne. So pa tudi umetniška vsebina, ki je v Sloveniji do danes ni namensko nihče razvijal. Prav zato izjemen odziv na lanski pilotni projekt BIEN 2020 s strani fakultet, avtorjev in publike ni presenetljiv. 

Trajnostni principi in okoljske teme

Na bienalu se s tkanimi prostorskimi objekti predstavlja Eta Sadar Breznik, tekstilna umetnica in nagrajenka Prešernovega sklada. Nova sodobna tapiserija z naslovom Vizije trajnosti nastaja kot umetniška rezidenca na daljavo, ki jo ustvarjajo štirje mladi tekstilnimi umetniki, Mateja Premrl, Lovro Ivančič, Lucija Srebre in Lan Krebs. Reciklirano in interaktivno modularno instalacijo G-U-M-E, ki opozarja na še eno pomembno kranjsko industrijo bosta na bienalu predstavila Lavoslava Benčič in Nejc Stupan. Povabljene umetnice, študenti tekstilij, oblačil in notranje opreme ter njihovi mentorji se predstavljajo s številnimi projekti, ki nagovarjajo naravno dediščino, čebele, pitno vodo, skrb za varovanje okolja ter reki Savo in Kokro.

Posebno pozornost BIEN letos posveča reki Savi in mednarodnemu dnevu Save, ki ga obeležujemo 1. junija. Na ta dan bo izveden premierni zvočni sprehod ob Savi avtorice Anje Podreka, ki mu bodo sledile tri ponovitve, sprehoditi pa se bo moč tudi individualno. Sprehod tematizira vlogo rečnih teles pri razvoju mest. Prav na 1. junija pa bo izšla tudi pesniška zbirka Layerjeve založbe, posvečena rekam.

Povezovanje tekstila in tradicije slikarstva

Na bienalu bodo predstavljeni rezultati interdisciplinarnega projekta, v katerem raziskovalke dr. Mateja Golež in dr. Darja Rant iz Zavoda za gradbeništvo Slovenije, red. prof. Marija Jenko z Naravoslovnotehniške fakultete, Katedre za oblikovanje tekstilij in oblačil Univerze v Ljubljani in doc. mag. Anja Jerčič Jakob s Pedagoške fakultete Univerze v Ljubljani ter video ustvarjalka Ula Pogorevčnik preiskujejo in umetniško interpretirajo historične materiale. Osredotočajo se na platna in sledove slikarskih podlag, na katere je slikal slovenski poznobaročni slikar Leopold Layer. Projekt, ki je nastal v sodelovanju z župniščem Kranj in bo predstavljen v galeriji dr. Ceneta Avguština kranjske enote Zavoda za varstvo kulturne dediščine, poudarja posebno vlogo tekstila v svetovni umetnosti, saj so prav platna poskrbela za popularizacijo slikarstva.

Emma Sofia: I will cry here a little bit_foto: Maša Pirc

Producent: Zavod Carnica

Koproducenti in partnerji: Naravoslovnotehniška fakulteta Univerze v Ljubljani, Fakulteta za dizajn, pridružena članica Univerze na Primorskem, Kèlekè Shop, Gorenjski muzej, Loški muzej Škofja Loka, Muzeji radovljiške občine, Prešernovo gledališče Kranj, Mestna knjižnica Kranj, Visit Kranj – Zavod za turizem in kulturo Kranj, Metalka zastopstva holding, Tekstilno tehnološki fakultet Zagreb, TAM-TAM Inštitut, Svetlobna gverila, Zavod za varstvo kulturne dediščine, enota Kranj, župnišče Kranj, Zavod za gradbeništvo Slovenije, Pedagoška fakulteta Univerze v Ljubljani, BOWB – Biennale of Western Balkans, RogLab, Žolna Šport, Luma, Inplet, Samson Kamnik

Donatorji: AquafilSLO, 3FS, SLO CRO Poslovni klub, Odeja Škofja Loka

Projekt sofinancirata: Mestna občina Kranj in Ministrstvo za kulturo RS