Svetlopis je fotografski proces, ki ga je leta 1842 izumil Janez Puhar. Zapis fotografije na steklo mu je omogočil krajši osvetlitveni čas, sliko v pozitivu in možnosti reprodukcije. Na Puharjevih ohranjenih svetlopisih najdemo portrete in avtoportrete.

FESTIVAL
FOTOGRAFIJE

3. - 7. NOVEMBER 2020, KRANJ

MESEC FOTOGRAFIJE KRANJ

Layerjeva hiša, Stolp Škrlovec, Galerija Na mestu, Kabinet izumitelja Puharja

  • Razstavljajo: Bernarda Conič, Bibi Erjavec, Božidar Sekulič, Aljaž Anžič, Lovro Megušar, Boris Revo, Tina Urbajs, Blaž Zorko, Andreja Peklaj
  • Do 30. 10. odprt fotografski poziv za ulično galerijo na temo Savski otok
  • Delavnice modrotiska / cianotipije in obisk fotografskega ateljeja 19. stoletja

PROGRAM

torek, 3. november

19:00

3. – 21. 11. 2020 @ Galerija Mahlerca, Layerjeva hiša
Portret entropije / Portrait of Entropy
Bibi Erjavec

20:00

3. – 24. 11. 2020 @ Galerija Layerjeve hiše
KAJ PA ČE JE VSE RES… ?
Aljaž Anžič, Lovro Megušar, Boris Revo, Tina Urbajs, Blaž Zorko

sreda, 4. november

18:00

@ stream na spletne kanale Layerjeve hiše
Bernarda Conič, Bibi Erjavec, Božidar Sekulič: Eksperiment
Pogovor z avtorji

19:00

4. – 24. 11. 2020 @ Galerija Janez Puhar, Stolp Škrlovec
Odplaknjeni / Washed Away
Božidar Sekulič

20:00

4. – 30. 11. 2020 @ Mergentalerjeva ulična galerija Layerjeva hiša in Inštituta TAM-TAM, kavarna Layerjeve hiše
Paralelni svetovi
Bernarda Conič

četrtek in petek, 5. in 6. november

17.00-19.00

@ Kabinet izumitelja Puharja, Tomšičeva 13
Fotografski atelje 19. stoletja

sobota, 7. november

10.00-13.00

@ Kabinet izumitelja Puharja, Tomšičeva 13
Delavnica Modrotiska / Cianotipije

13. - 30. november

Razstava fotografij odprtega poziva na temo Savski otok

Poziv odprt do 30. 10. 2020

13 .- 30. 11. 2020 @ Galerija Na mestu, pred Mestno knjižnico Kranj, Gregorčičeva 4

V sodelovanju z Mestno občino Kranj, Inštitutom TAM-TAM in ZTKK



petek, 27. november

18:00

27. 11.-15. 12. 2020 @ Galerija Janez Puhar, Stolp Škrlovec
Kriki in šepetanja… in pesem
Andreja Peklaj

V sodelovanju s Fotografskim društvom Janez Puhar Kranj

COVID-19

Način odprtja bomo po družbenih omrežjih sporočili naknadno. Če odprtja v živo ne bodo mogoča, jih bomo v živo predvajali po spletu.

Med obiski razstav in delavnic upoštevamo preventivne protivirusne ukrepe:

  • udeležba brez znakov bolezni,
  • uporaba razkužila za roke pri vstopu,
  • upoštevanje higiene kihanja in kašljanja,
  • v kolikor je možno upoštevanje medosebne razdalje (1,5 m),
  • obisk z masko,
  • upoštevanje max. števila oseb, ki se zadržujejo v prostoru.




ODPRTI POZIV

Razstava fotografij odprtega poziva na temo Savski otok
13 .- 30. 11. 2020 @ Galerija Na mestu, pred Mestno knjižnico Kranj, Gregorčičeva 4

V sodelovanju z Mestno občino Kranj, Inštitutom TAM-TAM in ZTKK

Vabljeni, da sodelujete pri skupinski fotografski razstavi o Savskem otoku. Izbrane fotografije bodo razstavljene na razstavnih panojih pred kranjsko knjižnico na Gregorčičevi ulici od 13. do 30. novembra. 

Predstaviti želimo različne poglede na Savski otok. Delite z nami fotografije starejšega datuma ali pa ujemite motive otoka to jesen. 

Dimenzije panojev: 136 x 199 cm
Rok: do vključno 30. oktobra 
Način prijave: do 3 fotografije pošljite na art@layer.si

Možno je skeniranje fotografij, termin: 27.-29. 10. 2020, Layerjeva hiša
Za točen termin se dogovorite na naslovu art@layer.si

RAZSTAVE

Bibi Erjavec: Portret entropije / Portrait of Entropy

Fotografski projekt združuje kemijo in umetnosti. Čez preprosto reakcijo nevtralizacije na fotografskem papirju avtorica prikazuje portret vesoljnega nereda – entropije. V “portretih” slutimo nove podobe, meglice dobivajo obrise. Serija kemigramov predstavlja pet minut kvantnega kaosa kemijske reakcije, to pa je količina informacij, ki jih ni zmožna procesirati nobena obstoječa naprava.

Bibi Erjavec je leta 2019 zaključila magisterij iz organske kemije, trenutno pa zaključuje podiplomski študij ilustracije na ALUO. 

 

 

Božidar Sekulič: Odplaknjeni / Washed Away

Fotografije so prišle v stik z vodo po postopku inovativne tehnike printanja digitalnih fotografij na prosojno folijo. Motivi nas popeljejo v brezskrbno življenje na plaži, v tople, svetle in svobodne trenutke poletja. Bolj kot fotografije opazujemo, bolj se nam dozdeva, da kaj takšnega v realnosti ne obstaja, če je sploh kdaj obstajalo. Tudi voda je odplaknila del spomina. Avtor na delih ujame trenutek upodabljanja postopka transformacije resničnih spominov v tiste bolj idealizirane, nostalgične in dramatične.

Božidar Sekulič se zanima za sodobne in tradicionalne umetniške prakse, posthumanizem, kapital, tuje jezike in kulture, astronomijo, potovanja, fizično zdravje, vrane in kavo. 

 

 

Bernarda Conič: Paralelni svetovi s podserijo Topeči se Paradiž / Parallel Worlds with the series Melting Paradise

Kolaži podob, ki jih od nekje poznamo ali pa smo jih v plasteh naložili v spomine in predelali v sanje. Masivi gora, polja sončnic, odsevi v vodi, zahod sonca. Razglede iz paralelnih svetov imamo vsi v svojih telefonih, samo da našim ponovitvam ni uspelo. Avtorica sledi mantri “Think more, shoot less” in ustvarja popolne prostore na zemlji pred človekom. V povečanih formatih bodo na ogled na ulici in v manjših v prostorih kavarne Layerjeve hiše. 

Serija fotografij na platnih, Topeči se paradiž, vizualno interpretira pojav globalnega segrevanja. Raj, ki se topi, predstavlja zemljo, ki se segreva zaradi človeških posegov. Avtorica s pomočjo kemične in toplotne obdelave analognih fotografij dosega abstraktne učinke. S kemičnim postopkom jih uničuje, tako kot človek uničuje zemljo.

Bernarda Conič je diplomirana oblikovalka tekstilij in oblačil ter magistrica oblikovanja vizualnih komunikacij. 

 

Izbor razstav: Miha Marenčič, Zala Orel
Layerjeva hiša

 

 

Aljaž Anžič, Lovro Megušar, Boris Revo, Tina Urbajs, Blaž Zorko: KAJ PA ČE JE VSE RES… ?

Avtorji in avtorica se poslužujejo različnih načinov pomenske reciklaže in rekontekstualizacije tako ali drugače »najdenih« podob – vernakularne fotografije, dokumentarnega in/ali arhivskega gradiva in fotografij s spleta, ki jih sestavljajo v nove pomenske celote. Danes ustaljena praksa ponovne (upo)rabe najdene oziroma obstoječe fotografije v vizualni umetnosti svojo konceptualno zasnovo črpa iz ideje ready-made objekta avantgardnih gibanj z začetka 20. stoletja. 

Vsak od razstavljajočih se predstavlja z zgodbo, ki jo podpre z »dokazi« – različnimi objekti, ki postanejo (materialni) nosilci najdene fotografske podobe in naracije. Nobena od zgodb ni nujno resnična, niti ni nujno neresnična. Pravzaprav »resnica« in »dejstva« ne igrajo posebne vloge, pomembneje je pustiti imaginaciji svojo pot in dopustiti možnost, da je morda vendarle vse res …

Kuratorka: Jasna Jernejšek
Oddelek za fotografijo VIST

 

 

Andreja Peklaj: KRIKI IN ŠEPETANJA … in pesem

Fotografska razstava v središče postavlja čutno doživetje ob jesenskih spremembah v naravi. Avtorica za motive izbira kraško gmajno, poraščeno s hrastiči in nizkimi borovci, razmejeno z zidki, ki se jih oprijemlje zimzeleni bršljan. Srebrni brin in Kosovelova brinjevka. Skrivnost, ki tiho lebdi nad

pokrajino. Pastelna paleta cvetočega ruja se v zreli jeseni razplamti v razkošno, ognjenordeče žarenje.

Včasih pa gmajna boleče obnemi pod zublji uničujočega ognja. Zoglenelo nemost tolaži deževje in prebudi hrepenenje novega porajanja.

Andreja Peklaj je mojstrica fotografije pri FZS, članica FDJP Kranj, KUD-a dr. Lojz Kraigher UKC in MF v Ljubljani in častna članica Kabineta slovenske fotografije pri Gorenjskem muzeju v Kranju. Poleg naravoslovne fotografije se ukvarja s socialno, popotniško in eksperimentalno tematiko.

V sodelovanju s Fotografskim društvom Janez Puhar

DELAVNICE

Modrotisk / Cianotipija

Modrotisk ali cianotipija je fotografski postopek, kjer fotografija nastane s pomočjo UV žarkov. V istem letu, ko je Puhar odkril fotografijo na steklo (1842), je Anglež John Herschel odkril postopek zapisovanja svetlobe s pomočjo železovega amonija in cianida, tehniko pa poimenoval cianotipija. 

Vsak udeleženec ustvari in prejme svojo unikatno grafiko s tehniko modrotiska. Na papir boste v izbrano kompozicijo postavljali rastline, vzorce, tekstil. Spoznali boste osnove fotoobčutljivih materialov in delovanje ultravijolične svetlobe. 

Delavnica je primerna za odrasle in otroke nad 12. let. 

Cena delavnice je 15 EUR na udeleženca. 

Število udeležencev je omejeno na 5 na delavnico, izvedla se bo v primeru 3 prijav. 

Termin: sobota, 7. 11., 10.00-13.00 / V primeru večjega zanimanja, bomo odprli nov termin.

Prijava: info@timetravel.si 

 

Fotografski atelje 19. stoletja

Kabinet izumitelja Puharja vas popelje v 19. stoletje, ko je fotografija veljala za optično prevaro. Optične igrače, prve gibljive slike in animirani filmi. Na obisku boste spoznavali fotografske postopke, čas bo tudi za “selfie”, ki ga je Puhar izvajal že v 19. stoletju. 

Spoznali boste delovanje optičnih iluzij, zgodovino fotografije, modo in predmete 19. stoletja in fotografske kompozicije.

Delavnica je primerna za družine, manjše skupine, fotografske začetnike.

Cena enournega obiska je 3 EUR/osebo, v primeru 4 ali 5 oseb iz skupnega gospodinjstva je cena 10 EUR/skupino. V skupini je največ 5 oseb.

Termini: četrtek, 5. november, ob 17.00, 18.00, petek, 6. november, ob 17.00, 18.00, ob prijavi dopišite želen termin in število oseb. / V primeru večjega zanimanja, bomo odprli več terminov.

Prijava: info@timetravel.si 

Bibi Erjavec
Bibi Erjavec
Tina Urbajs
Bernarda Conič
Božidar Sekulič
Bibi Erjavec
Bibi Erjavec
Božidar Sekulič
Bernarda Conič
Kabinet izumitelja Puharja
Maša Pirc
Delavnica modrotiska
Božidar Sekulič
Bibi Erjavec
Bernarda Conič
Božidar Sekulič