Bibi Erjavec: Portret entropije / Portrait of Entropy
Fotografski projekt združuje kemijo in umetnosti. Čez preprosto reakcijo nevtralizacije na fotografskem papirju avtorica prikazuje portret vesoljnega nereda – entropije. V “portretih” slutimo nove podobe, meglice dobivajo obrise. Serija kemigramov predstavlja pet minut kvantnega kaosa kemijske reakcije, to pa je količina informacij, ki jih ni zmožna procesirati nobena obstoječa naprava.
Bibi Erjavec je leta 2019 zaključila magisterij iz organske kemije, trenutno pa zaključuje podiplomski študij ilustracije na ALUO.
Božidar Sekulič: Odplaknjeni / Washed Away
Fotografije so prišle v stik z vodo po postopku inovativne tehnike printanja digitalnih fotografij na prosojno folijo. Motivi nas popeljejo v brezskrbno življenje na plaži, v tople, svetle in svobodne trenutke poletja. Bolj kot fotografije opazujemo, bolj se nam dozdeva, da kaj takšnega v realnosti ne obstaja, če je sploh kdaj obstajalo. Tudi voda je odplaknila del spomina. Avtor na delih ujame trenutek upodabljanja postopka transformacije resničnih spominov v tiste bolj idealizirane, nostalgične in dramatične.
Božidar Sekulič se zanima za sodobne in tradicionalne umetniške prakse, posthumanizem, kapital, tuje jezike in kulture, astronomijo, potovanja, fizično zdravje, vrane in kavo.
Bernarda Conič: Paralelni svetovi s podserijo Topeči se Paradiž / Parallel Worlds with the series Melting Paradise
Kolaži podob, ki jih od nekje poznamo ali pa smo jih v plasteh naložili v spomine in predelali v sanje. Masivi gora, polja sončnic, odsevi v vodi, zahod sonca. Razglede iz paralelnih svetov imamo vsi v svojih telefonih, samo da našim ponovitvam ni uspelo. Avtorica sledi mantri “Think more, shoot less” in ustvarja popolne prostore na zemlji pred človekom. V povečanih formatih bodo na ogled na ulici in v manjših v prostorih kavarne Layerjeve hiše.
Serija fotografij na platnih, Topeči se paradiž, vizualno interpretira pojav globalnega segrevanja. Raj, ki se topi, predstavlja zemljo, ki se segreva zaradi človeških posegov. Avtorica s pomočjo kemične in toplotne obdelave analognih fotografij dosega abstraktne učinke. S kemičnim postopkom jih uničuje, tako kot človek uničuje zemljo.
Bernarda Conič je diplomirana oblikovalka tekstilij in oblačil ter magistrica oblikovanja vizualnih komunikacij.
Izbor razstav: Miha Marenčič, Zala Orel
Layerjeva hiša
Aljaž Anžič, Lovro Megušar, Boris Revo, Tina Urbajs, Blaž Zorko: KAJ PA ČE JE VSE RES… ?
Avtorji in avtorica se poslužujejo različnih načinov pomenske reciklaže in rekontekstualizacije tako ali drugače »najdenih« podob – vernakularne fotografije, dokumentarnega in/ali arhivskega gradiva in fotografij s spleta, ki jih sestavljajo v nove pomenske celote. Danes ustaljena praksa ponovne (upo)rabe najdene oziroma obstoječe fotografije v vizualni umetnosti svojo konceptualno zasnovo črpa iz ideje ready-made objekta avantgardnih gibanj z začetka 20. stoletja.
Vsak od razstavljajočih se predstavlja z zgodbo, ki jo podpre z »dokazi« – različnimi objekti, ki postanejo (materialni) nosilci najdene fotografske podobe in naracije. Nobena od zgodb ni nujno resnična, niti ni nujno neresnična. Pravzaprav »resnica« in »dejstva« ne igrajo posebne vloge, pomembneje je pustiti imaginaciji svojo pot in dopustiti možnost, da je morda vendarle vse res …
Kuratorka: Jasna Jernejšek
Oddelek za fotografijo VIST
Andreja Peklaj: KRIKI IN ŠEPETANJA … in pesem
Fotografska razstava v središče postavlja čutno doživetje ob jesenskih spremembah v naravi. Avtorica za motive izbira kraško gmajno, poraščeno s hrastiči in nizkimi borovci, razmejeno z zidki, ki se jih oprijemlje zimzeleni bršljan. Srebrni brin in Kosovelova brinjevka. Skrivnost, ki tiho lebdi nad
pokrajino. Pastelna paleta cvetočega ruja se v zreli jeseni razplamti v razkošno, ognjenordeče žarenje.
Včasih pa gmajna boleče obnemi pod zublji uničujočega ognja. Zoglenelo nemost tolaži deževje in prebudi hrepenenje novega porajanja.
Andreja Peklaj je mojstrica fotografije pri FZS, članica FDJP Kranj, KUD-a dr. Lojz Kraigher UKC in MF v Ljubljani in častna članica Kabineta slovenske fotografije pri Gorenjskem muzeju v Kranju. Poleg naravoslovne fotografije se ukvarja s socialno, popotniško in eksperimentalno tematiko.
V sodelovanju s Fotografskim društvom Janez Puhar