Ana Haberman in Vesna Štih

Ana Haberman in Vesna Štih: Rojstvo/Dotik

torek, 9. 04. 2019
| 19:00
- sobota, 4. 05. 2019
Galerija Layerjeve hiše

Ana Haberman in Vesna Štih: Rojstvo/Dotik

Galerija Layerjeve hiše

  1. 4. - 4. 5. 2019

Odprtje razstave: torek, 9. april, ob 19h

Galeriji Layerjeve hiše se tokrat v sklopu Festivala keramike Kroginkrog predstavlja skupno delo Ane Haberman, keramičarke in antropologinje, ter Vesne Štih, oblikovalke tekstilij. Po Dravogradu in Vrhniki bo v Kranju razstavljena tretja v nizu razstav Rojstvo/Dotik, ki vzpostavljajo dialog med glino in tkanino.

Rodi se misel, ideja, rodi se glas, nov pogled, zavest, novo živo bitje, rodi se tudi nov planet. Rojstvo nastane, ko je neka stvar dovolj zrela, da se transformira iz ene oblike v drugo. Pomemben je sam nastanek – spočetje, čas zorenja, celotna natančna razvojna pot in rast. Umetnici sva rojstvo simbolično ponazorili v dveh na videz nepovezanih materialih, tekstilu in glini. Prva razstava Rojstvo/Stik je bila razstavljena v januarju 2019 v Mali mestni galeriji na Vrhniki. Druga razstava Rojstvo/Dialog je bila v februarju in marcu 2019 v cerkvi Sv. Vida v Dravogradu.

Tekstil so ljudje začeli uparabljati šele skozi evolucijo. Še vedno najbolj čislana naravna vlakna lanu, konoplje, jute, volne, svile, bombaža so dobila družbo novodobnih tekstilij iz umetnih mas, neskončnih polimerov in tehničnih tekstilij, katerih uporaba in razsežnosti razvoja ne pozna meja. Obdajajo nas na vsakem koraku našega sodobnega bivanja. Vsako vlakno ima svoj dolg in precizen razvoj, v mnogokatera je vključen človek. Naj bo nit naravna ali umetna, ima vsaka svoje zakonitosti, vsem pa je skupno to, da se jih da z oblikovanjem spremeniti v uporabne spremljevalce našega časa.

Glina je drugačna, tudi njen razvoj je drugačen. Je prvobitna zemeljska materija, ki spremlja človeka že od nekdaj. Njen razvoj poteka v zemeljski skorji in se nalaga v plasteh, napolnjena je z vsemi informacijami, ki so kdajkoli bile na zemlji. Zato tudi glino poznamo v najrazličnejših kombinacijah in lastnostih. Če mehko in voljno glino preoblikujemo, jo obdelamo z visoko temperaturo, se izkristalizirajo njene povsem druge kvalitete. Postane trdna in krhka hkrati ter uporabna v široki paleti našega vsakdana. Pri obeh materialih je potreben čas, skrben proces skozi vse faze razvoja in obdelave, da zaživita, se rodita v novo obliko. S sinergijo materialov njunih lastnosti in zakonitosti ter načinom postavitve se v umetniški instalaciji izraža ta dramatični trenutek – Rojstvo/Dotik, kot vdih in izdih.

V trenutku dotika se srečata dva svetova, vzvalovijo občutki, se veča napetost. Eden prihaja od zgoraj, ta je subtilen, eteričen, mehak, nezemeljski, predstavlja duhovni princip, je v obliki tankih črnih niti ali jeklenih pletenic. Drugi prihaja od spodaj, ta je trden, telesen, prizemljen, utelešajo ga glinene oljnice ali solnice. Oba sta polna življenja. Med njima nastane interakcija polna pričakovanj. Dotik neba in zemlje, moškega in ženske, starega in mladega, življenja in smrti, dotik iluzije in resnice. Avtorici združeno predstavita svoje dosedanje delo in ustvarjanje vsaka v svojem mediju, v pričakovanju rojstva nečesa povsem novega.

Vesna Štih je leta 2000 diplomirala na Naravoslovno tehniški fakulteti, smer oblikovanje tekstilij in oblačil v Ljubljani. Svoje šolanje je izpopolnjevala na Accademia Internazionale della Alta moda e dell Arte del Costume Koefia v Rimu, Italija. Od 2000 ima status samostojne ustvarjalke na področju kulture. Deluje na področju tekstilnega in modnega oblikovanja, tekstilne umetnosti, produktnega oblikovanja in grafike. Sodelovala je na številnih modnih revijah, samostojnih in skupinskih razstavah doma in v tujini. Je dobitnica številnih nagrad: 1997 za kolekcijo oblačil, Mittelmoda premio, Italia; 2001 za krpanko, 7th European Patchwork Meeting, Francija; 2010 za »Bubble basket«, BIO 22, Ljubljana; 2010 nagrada DOS za skupinsko razstavo »Moč niti«, Ljubljana.

Ana Haberman je leta 2006 diplomirala na Filozofski fakulteti iz smeri Etnologija in kulturna antropologija. Od 2015 ima status samostojne ustvarjalke na področju kulture pri Ministrstvu za kulturo RS. Deluje na področju unikatnega oblikovanja ter kot kustos in pedagog. Doma in v tujini je njeno keramično delo prepoznavno predvsem pod imenom lastne blagovne znamke Tri lukne. Sodelovala je na številnih domačih in mednarodnih razstavah. Med njimi na IV. mednarodnem trienalu keramike UNICUM 2018, 2012, leta 2015 na Mednarodni razstavi avtorske keramike CICA v Španiji, leta 2015 na Mednarodni razstavi avtorske keramike “etagere” v Gmundnu v Avstriji, na Mednarodni razstavi avtorske keramike “Das Kleine im grossen und das grosse im ganzen” v Iznangu v Nemčiji… Je dobitnica številnih  mednarodnih nagrad, med drugimi prvo mesto na mednarodni keramični razstavi ZELINA 14 v Zagrebu leta 2014.

prijava na layer obvestila

prijava na medijska obvestila