Pozor, hud hrošč!
Miha Perčič se z razstavnim projektom Art reciklaža samostojno predstavlja v galeriji Layerjeve hiše. Grafike na tokratni razstavi so izdelane v tehniki visokega tiska, pridružujejo se jim grafično obdelani 3D objekti s pomenljivim podnaslovom “umetnine za s sabo”.
Črno-rdeči barvni odtenki Perčičevih grafik se prikazujejo s primarnimi likovnimi elementi, kot so črte, točke in krogi. Interpretacije okolja, ki ga v samostojnem ciklu upodoblja umetnik, so usmerjene v preplasteno teksturo, ki ji kot glavni motivi služijo živali. Žuželke, predvsem hrošči, pajki in metulji, pa tudi pingvini se prikazujejo kot elementi, ki se kot samostojni ali zgoščeno nanešeni spreminjajo v opozorilne simbole. Navidezna enostavnost ideje cikla Okolje trči ob asociacije eksperimentalnega jezika, okultnosti, večpomenskosti in je vedno bližje refleksiji zgodovinske avantgarde vizualnih sporočil.
Drugi cikel Perčič poimenuje Borg, v njem sta izrazito prisotni dve matrici, krožna in linijska. Zgoščene linije nam jemljejo fokus, sprašujemo se, kaj nam umetnik med vrsticami poklanja, katero misel, kakšno skrivnost. Pri krožnih grafikah zasledimo navezavo na arheologijo, podobnosti lahko namreč povlečemo z najdbo najstarejša lesenega kolesa. Je to poklon svetovni kulturni dediščini najpomembnejšega človeškega izuma ali zgolj primarni odtis, vzgib, matrica, ki jo umetnost znova in znova ciklično reciklira? Art reciklaža vizualnih sporočil prazgodovine in avantgarde nam skozi enostaven jezik Mihe Perčiča prikazujejo kompleksno ustvarjalno okolje.
Da je Miha Perčič s svojimi deli tudi družbeno aktualen nam ne sporoča zgolj opisani enostavni jezik kompleksnega kulturnega sistema, temveč aktualnost umetnik ponazori še z umetninami za s sabo. Nujno se zdi, da se humor, ki si ga dovolijo Andrejev križ, šteko in varnostni trikotnik, posrka tudi v sproščeno interpretacijo grafičnega opusa v skoraj ideološko obarvani barvni shemi.