Festival sodobnega kolaža KAOS 2022
7., 8. in 12. 6. 2022
Layerjeva hiša
Tekom umetniške rezidence na festivalu sodobnega kolaža KAOS 2022 v Layerjevi hiši bo belgijska umetnica Elke Desutter za potrebe svojega dela fotografirala anonimne modele telesa. Modeli pred objektiv anonimno predložijo del svojega telesa. To se bo zgodilo v zasebnem prostoru, kjer se lahko pogovorite, kateri del želite fotografirati. Donirani deli telesa modelov določajo, kako bo na koncu videti njeno umetniško delo. Nekateri modeli se odločijo deliti veliko svojega telesa, drugi delijo brazgotine in zgodbe. Pogosto se modelom zgodi, da se s fotografiranjem dela svojega telesa slednjega simbolno znebijo, z doniranjem umetnici pa s tem nastane iz njega nekaj novega, nova zgodba. Telo predstavlja VSAKOGAR in NIKOGAR, ki v avtoričinem delu postane eno z delom drugih, hkrati pa tudi del njenega arhiva.
KONTAKT
Če želite sodelovati pri tem projektu ali imate kakršna koli vprašanja, pošljite e-pošto na:
desutterelke@gmail.com.
VEČ O ELKE DESUTTER IN NJENEM DELU
Umetnica Elke Desutter je ob ustvarjanju novega umetniškega dela vsakič znova fascinirana nad ustvarjanjem lastnega vizualnega jezika s pomočjo podob, z manipuliranjem in popolnim nadzorom. Izhaja iz fascinacije nad človeškim telesom in našim odnosom do tega telesa. Telo vzame iz konteksta in s tem postane nekaj novega: z uporabo medijev, kot so video, fotokolaž in instalacije, raziskuje telo v vseh njegovih oblikah. Telo je dobesedno objektivizirano, vendar ne kot predmet poželenja. Deli telesa so reducirani na predmete in oblike, ki so združeni v večjo gmoto teles. Navsezadnje smo vsi iz mesa in krvi. Telo je pogosto seksualizirano. Vsakdo doživi številne spremembe na in v svojem telesu. Od otroka do mladega odraslega do odraslega in starejšega. Zaradi teh številnih sprememb se bolj posvetimo telesu in njegovim potrebam ter željam. Čeprav sta poželenje in želja pogosto temi, ki se uporabljata pri predstavljanju golega telesa, to ni tisto, kar poganja avtoričino delo. Desutter želi popolnoma odstraniti seksualizacijo in odklopiti telo od njegove znane oblike. Telo je prepogosto seksualizirano, kar privede do prevladujočega pogleda na telo in nam jemlje sposobnost, da telo vidimo zgolj kot telo in obliko. Avtorica si prizadeva na novo izumiti telo in izpodbijati ta pogled. Gledalca umika od pretirano spolnega pogleda. Figurativno gledano želi ločiti dele telesa od telesa in posameznikov, ki jih poznamo. Deli telesa so zgolj oblika, s katero lahko manipulira v svojem umetniškem delu in se odmika od zavestno čutnega ali spolnega pristopa do telesa. Tone kože, okončine, oblike, konture in nepopolnosti uporablja kot osnovo za pridobivanje gledalčeve perspektive telesa. V svojem delu ne loči med spolom, narodnostjo, starostjo ipd. Vsi so združeni v eno ‘telo teles’. Telo vidimo v njegovi najčistejši obliki, golo in z vsemi njegovimi pomanjkljivostmi. Prikazano kot je, vendar izven svojega konteksta. Gledalci vedno iščejo priznanje. Vedno želijo razumeti, kaj gledajo. Na primer, če je na delu opazna barva kože, želijo vedeti, s katerim delom telesa so predstavljeni. To stalno potrebo po iskanju priznanja Elke Desutter skuša vključiti v svojo umetnost. Znano naredi neprepoznavno. Tako ustvari pareidolijo. Kar mislite, da vidite ali prepoznate, v resnici ne obstaja. Velikokrat iščemo prepoznavno in domače, saj toi izvira iz naših prvinskih nagonov, ki nam omogočajo, da hitro spoznamo, ali je nekdo prijatelj ali sovražnik, se nasmehne ali želi napasti. Ta nagon in nagon po branju situacije gledalca hitro zavedeta.