Milan Ketiš na razstavi predstavlja dve seriji slik, imenovani Geometrija iz zemlje in Trakovi. Slikanje avtorju ne pomeni le ustvarjanje; predstavlja nenehno raziskovanje, tako tehnike kot motivov. Navdih za vsako delo, bolje rečeno, pristop k delu, pogosto najde pri drugih umetnikih, bodisi iz spomina na dela historičnega obdobja bodisi iz izbire določenega umetniškega dela. A, temu navkljub, Ketiševe interpretacije ostajajo vedno avtentične, kar otežuje natančno določanje vplivov. Linije, pasovi in geometrijske forme so tako osnovne, da se težko izogne navezovanju na zapuščino moderne umetnosti; Frank Stella in Op artisti so gotovo neizogibna referenca pri njegovem ustvarjanju. Vseeno poskuša v uporabi vsebin, ki so na voljo, biti kreativen in se nanašati na lastne vzgibe.
Dela poskušajo biti abstraktna in obenem mistično meditativna; ne predstavljajo nečesa zunaj sebe, a hkrati želijo posredovati globlje sporočilo. Uporaba akrilnih barv in naravnih materialov, kot so ilovica, prst, pesek, glina, koščki slame, recikliran papir, celuloza, da doseže občutek trdnosti in grobosti. Neposredno postavljajo pod vprašaj pojmovanje slike kot iluzije, hkrati pa v svoji geometrični naraciji pogosto ustvarjajo iluzijo gibanja - linije, prostora, perspektive in globinskega učinka barv.
V seriji Trakovi umetnik prej omenjeno nadgrajuje s praznim prostorom, luknjami med trakovi in plastenjem različnih materialov. Oblika materiala določa formo, ustvarjajoč zelo prvinsko obliko asemblaža ali kolaža. Dela so plod igre s tistim, kar je pri roki, kar je na voljo, kar je tukaj, kar je nekje ležalo in želi znova oživeti. Gre za iskanje smisla v odvrženih stvareh.
Ketiš svojega umetniškega ustvarjanja ne podreja refleksiji družbeno kritičnih tem. Sprejema idejo, da so umetnine dekorativni objekti in nič več. Skozi svoje delo želi gledalcu ponuditi prostor za razmišljanje, meditacijo in preprosto uživanje v likovnem izrazu, ki izhaja iz notranjega iskanja in kreativnosti.
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
Milan Ketiš, rojen v Mariboru (1992) je študiral slikarstvo na ALUO in magistriral leta 2018. Deluje s pomočjo različnih medijev in izraznih sredstev. Zanima ga raziskovanje zmožnosti medija v odnosu do različnih materialov. Rad ima naravo vse do njenih mističnih razsežnosti, zato poskuša na različne načine umestiti snovnost naravnega v umetniški izdelek, sliko, objekt, prostorsko postavitev in tudi performans. V zadnjem času se ukvarja predvsem s sliko, ta je lahko reprezentativna ali pa abstraktna. Geometrija, linije, kompozicija, barve, različni materiali skomponirani v geometrične asemblaže, in še bi lahko naštevali, najde prostor v njegovih slikah. Narava je gotovo glavni vir inspiracije za Milana. Naravni materiali kot so ilovica, prst, slama, listje in lesene palice pogosto najdejo pot v njegove vizualne raziskave. Skoznje preizprašuje človekov odnos do naravnega v sodobnem načinu življenja in se pri tem ozira na zapuščine prehistoričnega časa.
Foto: Maša Pirc