Layerjeva hiša to poletje azil nudi Muzeju v eksilu.
Prav posebno zbirko iz Bosne in Hercegovine, ki gostuje v Kranju, je zbral sarajevski oblikovalec in profesor Asim Đelilović. Dolga leta je poglobljeno raziskoval zgodovino bosanskega oblikovanja in sistematično zbiral eksponate. Nabralo se je preko tisoč plakatov, ogromno knjig, katalogov, glasbenih plošč, fotografij, risb, slik, celo pohištva - skupaj 2006 kosov. Zbirko je poimenoval “Museum in Exile” (Muzej v eksilu), dognanja pa je strnil v odličnem istoimenskem katalogu (tudi v angleškem jeziku, v pripravi je že tretja dopolnjena izdaja), ki bralca popelje skozi pestro zgodovino bosanskega oblikovanja od konca 19. stoletja naprej.
V galeriji Layerjeve hiše bo razstavljen izbor iz zbirke, v galerij Stolpa Škrlovec pa razstava gledaliških plakatov.
Poseben pečat v zgodovini grafičnega oblikovanja (ne samo plakata) je pustila poljska šola plakata, ki je vzniknila v prav posebnih okoliščinah. Za razliko od potrebe po komercialnem plakatu zahodnega kapitalizma, ki je pripeljala do rojstva švicarskega strogega modernizma, je v socialistični Poljski prostor dobil kulturno orientirani plakat. Na pogorišču druge svetovne vojne in po odcepitvi od Sovjetske zveze sta nastala prostor in potreba po svobodnejšem izražanju umetnikov. Ti so v oblikovanje vnesli individualistični, umetniški in sproščen pristop, živahne barve ter ekspresivno tipografijo. Nekateri so k rešitvam pristopili humorno, satirično, drugi nadrealistično ali temačno. Zanimivo je, da je birokracija dostikrat dovoljevala in spregledala precej kritična sporočila, čeprav so umetniki ustvarjali pod izključnim sponzorstvom državnega aparata in hudo cenzuro. Pomanjkanje sredstev je oblikovalce prisililo v inventivnost tako v procesu snovanja kot v tehnološkem vidiku same izvedbe. V nasprotju s plakati hollywoodske produkcije poljski filmski plakat ne vključuje fotografij zvezd, ampak je rešen z risbo ali kolažem, avtorjem pa je prepuščena popolna umetniška svoboda, zato velikokrat plakati nimajo direktne navezave na naslov.
Kurator razstave Poljski wzór & besedilo: Jernej Kejžar
Razstavljeni so plakati oblikovalcev Bate Kneževića, Ferenca Barata in Branka Bačanovića.
Ta spletna stran uporablja piškotke za izboljšanje vaše izkušnje. Nekateri so bistveni za delovanje strani, medtem ko nam drugi pomagajo analizirati in izboljšati vašo uporabniško izkušnjo. Preglejte svoje možnosti in izberite svojo odločitev.
Če ste mlajši od 16 let, se prepričajte, da ste dobili soglasje starša ali skrbnika za vse neobvezne piškotke.
Vaša zasebnost je za nas pomembna. Nastavitve piškotkov lahko kadar koli prilagodite. Za več informacij o tem, kako uporabljamo podatke, preberite našo politiko zasebnosti. Svoje nastavitve lahko kadar koli spremenite s klikom na spodnji gumb za nastavitve.
Upoštevajte, da lahko, če onemogočite nekatere vrste piškotkov, to vpliva na vašo izkušnjo na strani in na storitve, ki jih lahko ponujamo.
Nekateri potrebni viri so bili blokirani, kar lahko vpliva na storitve tretjih stran in povzroči, da stran ne deluje pravilno.
Ta spletna stran uporablja piškotke za izboljšanje vaše izkušnje brskanja in za zagotavljanje pravilnega delovanja strani. Z nadaljevanjem uporabe te strani potrjujete in sprejemate uporabo piškotkov.