Razstava analognih fotografij na pročelju in v okenskih odprtinah zapuščene Mergentalerjeve hiše
Fotografska razstava Emila Jalovca "Opomin življenju" je zasnovana kot poskus oživitve opuščene Mergentalerjeve hiše, ki je bila še pred nekaj desetletji ena izmed mogočnejših stanovanjskih stavb v starem mestnem jedru Kranja. V okenske odprtine in na hišno fasado pretehtano umeščene fotografske povečave prinašajo s seboj različne oblike življenjskega utripa. Zdi se, da je propadajoča hiša na ta način dobila nov karakter – morda se je vanjo zares vsaj za nekaj časa zopet naselilo življenje, ki ga je fotografski aparat zabeležil v naravi in v človekovem neposrednem okolju.
Emil Jalovec, ki se s fotografijo kontinuirano ukvarja od leta 2000 dalje (med drugim profesionalno tudi s promocijsko in modno fotografijo), je izbral črno-bele analogne fotografske posnetke, ki so nastali v različnih okoljih (Slovenija, Makedonija, Indija) in v različnih časovnih obdobjih. Kljub velikim povečavam fotograf ni uporabil danes običajnih računalniških pripomočkov, s katerimi bi posegal v dokumentarno pričevalnost motivov. Opozoriti velja na simbolni podton nekaterih motivov. Med njimi je s problematiko propadajoče, umirajoče arhitekturne dediščine in njenim oživljanjem neposredno povezan motiv Kristusa na razpelu. Motiv se v krščanski ikonografiji pojavlja v tesni povezavi s Kristusovim vstajenjem. Podobno velja tudi za motiv indijskih ribičev, ki bi se s čolnom namesto na ribolov lahko odpravili tudi na pot v novo življenje. Emil Jalovec je pretakanje življenjske energije zaslutil tudi v elementu vode, ki predstavlja »rdečo nit« več fotografij, pri katerih so prisotni premišljeni svetlobni učinki, kot je odsevanje neba ali dreves na nemirni vodni površini. Z meglicami prekrit gozd, ki se prebuja v jutro, in cvetoče drevo sta prav tako zgovorna simbola življenjske moči narave. Emil Jalovec je v razstavljeni sklop posnetkov vključil tudi fotografije drobnih živali, ki so včasih edini prebivalci opuščenih hiš in drugih arhitekturnih objektov. Fotografije Emila Jalovca v prazno hišo prinašajo svojevrstne oblike življenja in s premišljenim sosledjem motivike osmišljajo arhitekturne komponente uličnih fasad in dvorišča.
dr. Damir Globočnik
Emil Jalovec – biografija
Emil Jalovec ustvarja kot samostojni umetnik, profesionalen fotograf. Njegov spekter dela je modna, reportažna, protokolarna, promocijska, reklamna, bojna, ambientalna, arhitekturna, poročna in umetniška fotografija
Rojen je v Kranju leta 1976, očetu Izidorju Jalovcu, priznanemu slovenskemu slikarju in grafiku, ter mami Lidiji. Živel in rasel je z umetnostjo ter se z leti osredotočil na fotografski medij. Na slikarskem bienalu Ex-tempore Piran 2000 je dobil svojo prvo nagrado za fotografsko-slikarski kolaž in prodal prvo fotografijo. Leto kasneje je v Stari Pošti v Kranju organiziral svojo prvo razstavo z imenom “Indija”. 2003 mu je prineslo zaposlitev v Slovenski vojski in kmalu prezaposlitev v uradnega fotografa za načelnika Slovenske vojske, ministra za obrambo Republike Slovenije in predsednika države Republike Slovenija. V obdobju od 2005 do 2012 je delal in ustvarjal kot reportažni, bojni in protokolarni fotograf, zadolžen pa je bil tudi za fotografijo na internetni strani Slovenske vojske in interni magazin “SV”. 2007. leta je bil vpoklican na Kosovo, na največjo misijo Slovenske vojske kot prvi uradni bojni fotograf. Njegov trud na Kosovu je bil prikazan na veliki reportažni razstavi, ki jo je v vojašnici Franc Rozman Stane v Ljubljani organiziralo Ministrstvo za obrambo RS. Leto kasneje ga je predsednik Republike Slovenije odlikoval s srebrnim redom za delo, kreativnost in predanost Slovenski vojski. Vojska Združenih držav Amerike ga je leta 2009 napotila v San Diego na edini “combat photographer” tečaj na svetu, kjer si je prislužil naziv najboljšega bojnega fotografa (best combat photographer 2009). Ko se je vrnil iz Kalifornije, se je začel ukvarjati z modno fotografijo, znamki GYPSY&CLOWN in Zelolepo je leta 2010 predstavljal na milanskem modnem portalu CommonandCommon. V preteklem letu pa je fotografiral za makedonsko modno hišo Elena Luka.