Vesna Čadež
torek, 10. 06. 2014

Razstava slik in risb

Galerija Layerjeve hiše

Razstava bo odprta do 4. julija.

V torek, 24. junija, bo Vesna Čadež na glasbeno spremljavo skupine Ninini v živo risala na tablični računalnik, kar bodo obiskovalci opazovali na platnu. Njeni tablični risarski zapisi, ki bodo nastali v digitalno generiranem programu tabličnega računalnika, se bodo v obliki animacije pridružili slikam in risbam na stenah galerije. Dogodek se bo odvil v sklopu likovno-glasbenega festivala Pleska v Layerjevi hiši.

Vesna Čadež je diplomantka slikarstva na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani, kjer je leta 2008 tudi zaključila podiplomski študij. Poleg slikarstva se ukvarja z ilustracijo, videom in fotografijo. Samostojno je razstavljala v Velenju (preddverje podjetja Gorenje), v Celovcu (razstavišče Generalnega konzulata RS), v Ljubljani (Glalerija preddverja Kristalne palače, Galerija Kresija, Galerija Lek), v Ljutomeru (Galerija Ante Trstenjak), v Škofji Loki (Galerija Ivana Groharja), v Mariboru (Galerija Media Nox), na številnih skupinskih razstavah, v preddverju Cankarjevega doma pa je imela leta 2011 samostojno razstavo po izboru likovnega kritika Sarivala Sosiča (v okviru cikla Likovni kritiki izbirajo).

 

“V delih Vesne Čadež lahko sledimo zanosu, ki jo usmerja k upodobitvam sveta okoli sebe, njegovih prostorskih razsežnosti in mnogoterosti. Likovni jezik je barvno bogat, zgoščen in izpostavlja nenehno ustvarjalkino prevpraševanje o vlogi likovnega medija znotraj sodobne urbane krajine in pozicije človeka/umetnika v tem globaliziranem svetu. V urbanem okolju išče in likovno odkriva razmerja med sodobnim razširjajočim se mestom in naravo, nosilko pristnosti, lepote, spontanosti in uravnoteženosti. Umetnica razmišlja o vlogi in pomenu slike, ki zamrzne pogled in barvno, kompozicijsko ter motivno vsebinsko utrdi osebno izkustveno dimenzijo življenja. Ekstenzivnost ali vnanjost mestnega okolja postane slikarski prostorski pogled vzet iz vsakdanjega življenja, ki ga slikarka lahko opazuje že s svojega okna. Slike so torej ujeti pogledi ponujenih možnosti razmišljanja o eksistenčni in esencialni poziciji v trenutnem urbanem prostoru. Prostorske plane slik Čadeževa uravnava skozi dialog med organskimi oblikami vertikalnih pozicij dreves, rastlinja in grmičevja ter pokončnimi strukturami mestnih stavb, ki togo in statično gradijo vizualno urejenost mesta. Urbane strukture so nagnetene v stolpičaste kompozicije, ljudje so umeščeni v stanje posebnega mirovanja, nekakšne kontemplacije, nahajajo se v pozicijah zamaknjenega opazovanja in trenutkih razmišljanja. V nekaterih delih so figure približane, povečane v prvem planu slike, tako, da skoraj vstopajo ali izstopajo v gledalčev prostor. Vizualno potovanje v te slike odpira okolja, ki so nam na videz poznana, toda nekako odmaknjena, vzporedno obstajajoča kot prostori misli. Slikarka dosega plastenje slikarskega prostora s stopnjevano intenzivnostjo barve in odzivnostjo svetlobe. Skozi igro prostorskosti razvija plane slike, ko se vanje vključena motivna igra prepleta v medsebojnem sevanju zgoščenega sosledstva barv in svetlobnih lis. Avtorica je vzpostavila tudi ravnotežje med risbo in znotraj nje izstopajočo črto, ki jasneje razmejuje posamezne plasti ali motivne enote ter ustvarja svet form in prostorov. Likovne upodobitve prostorov so kot postopno zamrznjeni pogledi, ki postajajo intimne pripovedi mirnosti mesta in razmišljujočih trenutkov obstajanja. Vesna Čadež upodablja mestne slike kot segmente subjektivnega spomina. V mozaiku podob skozi natančno razporejeno motivno kompozicijo ter svojevrstno žarilnost barvnih odnosov, postopno razkriva možnosti povezovanja realnosti z zidanjem simbolnih stavb in ustvarjanjem simbolnih prostorov.”

Sarival Sosič

prijava na layer obvestila

prijava na medijska obvestila