Odprtje razstave: petek, 10. april, ob 19h
Razstava bo na ogled od 10. 4. do 23. 4. 2015
V Stolpu Škrlovec se v petek, 10. aprila, ob 19h odpira slikarska razstava akademske slikarke mlajše generacije Nine Čelhar, prejemnice nagrade ALUO za posebne dosežke leta 2012 ter nominiranke za ESSL Art Award CEE 2015. Kljub programski usmerjenosti v fotografijo, intermedijo, urbanistične, arhitekturne in prostorske postavitve tokrat Galerija Stolpa Škrlovec izjemoma gostuje slikarsko razstavo, saj slikarka Nina Čelhar v svojem izboru del sooča arhitekturno in slikarsko izražanje v kontekstu prostora. V seriji slik „Pripadajoči prostori“ se slikarka ukvarja z učinki, ki jih imata prostor in okolje na posameznika ter analizira bivalni prostor z idealističnimi koncepti. Njene slike prikazujejo ter nudijo odmik in zavetje pred realnostjo ter so romanticizirane ideje in vizije znotraj določenega formata. Sliko dojema kot sredstvo za izražanje razpoloženja, kar nastane kot posledica njenega raziskovanja baročnega in romantičnega razumevanja slike.
Nina Čelhar o Pripadajočih prostorih
Že nekaj časa se ukvarjam z baročnim razumevanjem slike – s premikom, ki se je zgodil v tem obdobju in nadaljeval v romanticizmu. Slika je postala orodje za izražanje razpoloženja, vzpodbujanje empatije in sočutja. Tu tiči tudi moj interes. Bolj od izražanja sporočilnosti, me pri sliki namreč zanima podajanje razpoloženja.
Sliko dojemam kot intimen objekt, kot opredmetenje misli in ponovno pretehtano osmišljenost elementov vsakdanjosti. Osnoven motiv večine razstavljenih slik je sodobna enodružinska hiša. Zanima me geometričnost človeško ustvarjenega bivalnega objekta v odnosu do okolja, ki ga obdaja. Kontrapunkt reda in pravilnosti proti organski mehkobi okoliša, ki v oziru do človeške narave, sliki zagotovlja stabilnost in moč. Pri tem narava deluje kot varovalo, nekakšna španska stena goli minimalistični arhitekturi.
Slikanje razumem kot vzpostavljanje dialoga, bodisi med gledalcem in sliko ali umetnikom in praznim platnom. Ko sem se začela poglobljeno ukvarjati z bivalnimi objekti, sem ugotovila, da je osnovno arhitekturno razmišljanje o prostoru zelo sorodno slikarskemu. Tako kot arhitekt razmišlja o učinkih, ki jih bo njegov prostor imel na stanovalca, tudi jaz razmišljam o učinku, ki ga bo imela slika: tako name, kot na gledalca.
Obdelavo površin in postavljanje kompozicije, kot tudi izbiro barve vedno podredim končnemu želenemu učinku. Slike gradim sistematično in premišljeno, stremim namreč k skicoznemu ohranjanju živosti in svežine. Iščem tih neinvaziven vtis miru, ki naj vzbudi občutek pomirjenosti, varnosti (tiho in zaupno vzdušje), ki pa postane zaradi majhne svetlostne razlike barv ter sorodnih barvnosti vprašljiva, saj hkrati deluje odtujeno in hladno. Govorim o idealistični analizi bivalnega prostora. Lastna vsakdanjost kot tudi realnost drugih ljudi je prenešena v zgoščena, intenzivna doživetja, čustva in specifične atmosfere. Slike namreč nudijo odmik in zavetje pred realnostjo, so romanticizirane ideje, vizije znotraj določenega formata.
O slikarki
NINA ČELHAR (1990, Postojna) je leta 2012 pod mentorstvom Marjana Gumilarja diplomirala iz slikarstva na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani. Študij je nadaljevala na drugi stopnji, od tega študijsko leto 2013/14 na Hochschule für Grafik und Buchkunst v Leipzigu (Nemčija).
Samostojno je razstavljala v Ljubljani in sicer v Bežigrajski galeriji in Galeriji ZDSLU. Sodelovala je na skupinskih razstavah v Sloveniji, Nemčiji, Grčiji in Italiji. Leta 2012 je prejela nagrado ALUO za posebne dosežke v akademskem letu 2011/2012. V letu 2015 je izbrana v deseterico nominirancev za ESSL Art Award CEE 2015.