Odprtje: sreda, 15. 1. ob 18h
Celoten projekt Et Fiat Lux avtorice Špele Volčič je zasnovan v različnih medijih fotografskega izražanja in deli raziskovanje na določeno število elementov, ki se približujejo raznovrstnim metodologijam in pristopom. Konceptualna zasnova se ukvarja z vprašanjem reprezentacije, iluzije in reprodukcije v fotografiji. Za njena dela je značilno nenehno prepletanje realnosti in fikcije, vidnega in nevidnega, s tem pa spodbuja gledalca k poglobljenemu opazovanju podob, ki nas obdajajo v vsakdanjem življenju.
Prvi del projekta je narejen iz 9-ih fotografij. Cvetlice na fotografijah iz serije Et Fiat Lux (2016-17) so prikazane v prvem planu in povsem približane gledalcu. Bližnji pogled na cvetlične aranžmaje gledalcu dopušča, da jasno razbere tudi teksturo umetnih materialov, s tem pa spodbuja k razmisleku o globljem pomenu podob, ki sega onkraj njihovega videza. Očitno je, da avtorica s tihožitji, ki so simulakri pravega cvetja, poudarja nasprotje med vidnim in nevidnim, originalom in ponaredkom pa tudi artefaktom in kičem. Avtorica torej v ciklu izpostavlja tudi problematiko globalne ekonomije, hkrati pa namiguje na razmislek o naravi režirane fotografije, nad katero ima popoln nadzor, saj vsako ikebano po fotografiranju razdre in cvetove uporabi za nova dela.
Drugi del projekta Untitled (Tesla, 2017) je fotografska instalacija, ki predstavlja proces izdelave ikeban (v skulpture) v samem ateljeju. Instalacija proizvaja električno energijo s pomočjo Teslovega generatorja, ki napaja neonsko žarnico zunaj fotografskega printa. Izmenični električni valovi, ki jih proizvaja generator, povzročajo nenehno utripanje neonske svetilke in s tem ponovno poudari dvojno realnost med realnim in produciranim, komercialnim in umetniškim. Instalacija hkrati povezuje posamezne dele projekta v oblikovno in vsebinsko zaključeno celoto, ter s tem namiguje na nov pristop k fotografskemu mediju.
V zadnji seriji fotografij After Et Fiat Lux (2017-18) ima svetloba še pomembnejšo vlogo. Avtorica oblikuje ikebane samo iz različnih vrst zelenja, cvetove pa nadomeščajo svetlobni madeži, ki dajejo posnetkom videz abstraktnih podob. Ponovno gre torej za željo po varanju gledalčevega pogleda in svojevrstni simulaciji realnosti, ki jo doseže z osvetljevanjem veliko-formatnega filma v produkcijski fazi: avtorica vstavi film v svetlobno neprepusten, a na posameznih mestih preluknjan ovoj in ga v temnici osvetli z različnimi barvami luči, ki na posnetkih zarišejo žareče svetlobne odtise le na posameznih mestih. Vsaka podoba je zato edinstvena in neponovljiva, saj so učinki svetlobe povsem nepredvidljivi.
Avtorica izraža s prepletanjem realnosti in fikcije dvom v resničnost fotografske reprezentacije, ki je z vzponom digitalnih medijev izgubila vlogo avtentičnega zapisovalca stvarnosti. Očitno pa je tudi, da se poigrava z idejo originala in kopije ter reproduktibilnosti v fotografiji, kar lahko razberemo iz premišljenega izbora del: reprodukcij, unikatnih del in povečav. Podobe na fotografijah je potrebno povezati z novimi perspektivami in jih razumeti ne le kot površino, ki je delegirana za pričevanje pravega referenta, ampak je lahko medij za razumevanje tega, česar ne vidimo več ali poskušamo intuitivno zaznati.
- Povzetek teksta je iz kataloga Et fiat lux kritičarke in recenzentke Nataše Kovšca.
Špela Volčič (1984) je po zaključeni Srednji šoli za oblikovanje in fotografijo v Ljubljani nadaljevala študij fotografije na C.F.P. Riccardo Bauer v Milanu. Leta 2011 je prejela štipendijo Ministrstva za kulturo RS, ki ji je omogočila izobraževanje na Univerzi IUAV v Benetkah, kjer je leta 2013 diplomirala iz sodobne vizualne umetnosti in uprizoritvenih umetniških praks. Po zaključku študija je bila sprejeta na enoletno umetniško rezidenco fundacije Bevilacqua La Masa v Benetkah in nato v rezidenčni program Via Farini v Milanu. Leta 2017 je prejela prvo nagrado na festivalu SIFEST - Savignano immagini festival v Italiji. Je prejemnica Evropskega Projekta SMATH v sodelovanju z Univerzo Ca Foscari v Benetkah (2019-20) in v letu 2020 bo s podporo Francoskega Inštituta v Parizu bivala v rezidenčnem ateljeju La Cite internationale des arts, Paris (FR).
Njena dela so bila razstavljena na samostojnih in skupinskih razstavah v domačih in tujih institucijah, kot so: Muzej moderne in sodobne umetnosti GAMEC (Bergamo); Fabbrica del Vapore (Milano); Fundacija Bevilacqua la Masa (Benetke); Muzej G. Fattori (Livorno); Viafarini (Milano); MùSES Akademija esenc - stalna zbirka (Savigliano); CLOG (Torino); Galerija A plus A (Benetke); Jarach Gallery (Benetke); B#S Gallery (Treviso); Festival Sifest – Savignano; Cankarjev dom (Ljubljana); Galerija Photon (Ljubljana); UGM - Umetnostna Galerija Maribor; Obalne galerije (Piran); Pilonova galerija (Ajdovščina); MGNG Nova Gorica; Galerija Rika Debenjaka (Kanal); Center K2 za sodobno umetnost Izmir (Turčija); Cite internationale des arts (Paris); Arte Contemporanea Musumeci (Bruselj); Rob Pruitt Flea Market - Galerija AplusA, Benetke v sklopu 56. Beneškega bienala.
Ta spletna stran uporablja piškotke za izboljšanje vaše izkušnje. Nekateri so bistveni za delovanje strani, medtem ko nam drugi pomagajo analizirati in izboljšati vašo uporabniško izkušnjo. Preglejte svoje možnosti in izberite svojo odločitev.
Če ste mlajši od 16 let, se prepričajte, da ste dobili soglasje starša ali skrbnika za vse neobvezne piškotke.
Vaša zasebnost je za nas pomembna. Nastavitve piškotkov lahko kadar koli prilagodite. Za več informacij o tem, kako uporabljamo podatke, preberite našo politiko zasebnosti. Svoje nastavitve lahko kadar koli spremenite s klikom na spodnji gumb za nastavitve.
Upoštevajte, da lahko, če onemogočite nekatere vrste piškotkov, to vpliva na vašo izkušnjo na strani in na storitve, ki jih lahko ponujamo.
Nekateri potrebni viri so bili blokirani, kar lahko vpliva na storitve tretjih stran in povzroči, da stran ne deluje pravilno.
Ta spletna stran uporablja piškotke za izboljšanje vaše izkušnje brskanja in za zagotavljanje pravilnega delovanja strani. Z nadaljevanjem uporabe te strani potrjujete in sprejemate uporabo piškotkov.