Kruh, kot neločljiv del kulture prehranjevanja, je objekt apropriacije in preobrazbe, kot na primer tisti, ki postane telo mesije. Delo Sirka-šun uporablja ta univerzalni objekt kot primarno izhodišče. Kot lahko razberemo iz naslova dela, fonološka disleksija povzroča težavo pri izgovorjavi besed in razbijanje zlogov znotraj besed. Posledično se izoblikuje nov pomen in informacijska nasičenost izrečene vsebine. Nastale podobe dela funkcionirajo na soroden način, sestavljajoč nove vsebine in simbolne prizore. Delo Sirka-šun je odtis toasta, ki posledično spremeni svojo primarno podobo v procesu visokega tiska. Transformacija vizualne vsebine in naključno izoblikovane figuralne podobe govorijo o tisti naravi disleksije, ki je aplicirana v polju vizualnega branja pomenov. Napaka pri ustni predaji avtorice je postavljena v kontekst naključja pri tvorbi podobe, ki je podrejena isti logiki procesa. Podobno kot pri branju besed, abstrahirana oblika in vizualni vzorec pridobita nov pomen, ki ga postavljamo v drugačen, simbolen prostor. V prepletu vizualne disleksije avtorica na tak način pri naročilu klasičnega toplega sendviča (šunka-sir) pomisli na srno in gozd, ki ima vonj po grafičnemu asfaltu.
Svitlana Ryabishchuk (1998) je leta 2020 diplomirala iz slikarstva na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje (ALUO). Trenutno zaključuje vzporedni magistrski študij iz slikarstva in grafike, na področju katerih ustvarja. Njena delo v veliki meri temelji na ukrajinski narodni kulturi, dediščini, folklori, sovjetski ikonografiji in človeški izkušnji integracije v nov družbeno-kulturni prostor. Znotraj svoje umetniške prakse eksperimentira s sovjetskimi artefakti, ki jih integrira v slikarski medij, prostorsko postavitev in medij grafike. Pri svojem delu raziskuje naravo sovjetske dediščine in post-sovjetske realnosti ter njenih posledic do današnjega dneva. Pri tem jo zanima poskus ohranjanja, arhiviranja in prenašanja kulturne vrednosti objekta. Svoja dela je do sedaj predstavila na nekaj skupinskih razstavah, mdr. v galerijah Modri kot, Tam-tam plakat, galerija Skedenj, Cukrarna in GT22. Za slednjo je letos prejela listino Primavera.
Foto: Maša Pirc