Jaka Bonča
torek, 25. 08. 2015

Razstava bo na ogled od 25. 8. 2015 do 13. 9. 2015

V Galeriji Stolpa Škrlovec se konec avgusta predstavlja Jaka Bonča, umetnik in profesor na Fakulteti za arhitekturo, ki na razstavi združuje abstrakno, nepredstavno izražanje, tipografijo in sodobno glasbo, ki temelji na matematiki. S takšnim likovnim izražanjem je začel preden so računalniki postali dostopni, delo z računalnikom pa simulira tako, da sam razmišljal kot računalnik.

Bonča najprej naredi pisavo, torej vrsta znakov z v naprej določenimi medsebojnimi razmaki. Vsako obliko pripiše tipki na tipkovnici. Pisave so večinoma monospace - vsi znaki so enako široki. Pisave je naprej oblikoval s Fontographerjem in s FontLabom, nato s programom Glyphsi. Kar sledi, je stavljenje. Stavi, kot bi stavil matematično formulo: »črke« z eksponenti in indeksi. V zadnjih letih uporablja tudi v naprej stipkano besedilo in pa rešene sudokuje. Za stavljenje je najprej uporabljal QuarkXPress, sedaj pa dela v InDesignu.

Leta 787 so na Drugem nicejskem koncilu obsodil ikonoklazem, oziroma boj zoper svete kipe in podobe, kot heretičen. Razglasili so kot dogmo, da je svete kipe in podobe dovoljeno in priporočljivo častiti. Z malo predrznosti bi lahko rekli, da so na tem Sedmem vesoljnem cerkvenem zboru ustoličili Andy Warhola in postavili veščino ornamentiranja na stranski tir. Ravno nasprotno situacijo pa imamo v islamu. (Jaka Bonča)

Matematično gledano so vzorci izometrične preslikave v ravnini. To so ponavljanje, premik, zasuk—vrtež, zrcaljenje—več vrst, povečevanje in pomanjševanje … (Jaka Bonča)

Mrežni sistem je pripomoček, ne zagotovilo. Dopušča veliko možnih načinov uporabe in vsak oblikovalec lahko najde rešitev primerno njegovemu osebnemu načinu. Toda mrežo se moramo naučiti uporabljati; to je umetnost ki jo moramo vaditi. (Josef Müller—Brockmann)

Pet strateških veščin: iz situacije izhajajo mere, iz mer sledijo ocene, iz ocen sledijo analize, iz analiz sledi tehtanje, iz ravnotežja sledi zmaga. (Sun Tzu)

Ko se zdi, da ni reda, je konec vsakega reda. (Lu Ch’Ai)

Ko se zdi, da ni metode, je konec vsake metode. (Lu Ch’Ai)

Z vzorcem, sadom oblikovanja, lahko merimo kulturo. (William Feaver)

O AVTORJU
Jaka Bonča, rojen 1962 v Ljubljani, je leta 1987 diplomiral, leta 1990 magistriral in leta 1993 doktoriral na Fakulteti za arhitekturo Univerze v Ljubljani. Zaposlen je kot profesor na Fakulteti za arhitekturo Univerze v Ljubljani.

NAGRADE

  • Prva nagrada na International European Competition DHV Special Avards National Identity of Ceters of
  • European Cityes after 1992; Maastricht, Nizozemska 1992.
  • Nagrada za inovativne grafične tehnike 4th Egyptian International Print Triennale, kairo, Egipt, 2003.
  • Nagrada Majskega salona, 2005.
  • Nominacija na IV International Biennial of Graphic Digital Arts, 2014.

SAMOSTOJNE RAZSTAVE

  • 1995 – Risbe, Radovljica.
  • 1996 – Risbe, Domžale
  • 1997 – Tipkopisi in zvokopisi. Ljubljana.
  • 1998 – Črtna tipografija. Ljubljana.
  • 1998 – Risbe (grafike po izrazu), Ljubljana.
  • 2005 – Elastični prostor, lomljeni prostor (Tipkopisi), Kranj.
  • 2013 – Razstava grafičnih del, Makedonski kulturni center Sv. Cirila in Metoda, Kranj.
  • 2013 – Tipkopisi, Galerija Kranjske hiše, Kranj.

IZBOR SKUPINSKIH RAZSTAV ZADNJIH PETIH LET

  • 2008 – Ulica na cesti: projekt Slovenska cesta 2008, Ljubljana.
  • 2009 – 8th Lessedra World Art Print Annual, Lessedra Gallery v Sofiji, Bolgarija.
  • 2009 – Risba na Slovenskem II.: 1940-2009, Mestna galerija, Ljubljana.
  • 2010 – A4 International Contemporary Printmakers Competition 2010, Open Space Galleries, Cornwall, Anglija.
  • 2010 – II Międzynarodowe Biennale Grafiki Cyfrowej, Muzej mesta Gdynia, Poljska.
  • 2010 – 1th Lessedra International Painting & Mixed Media Competition 2010, Lessedra Gallery, Sofija, Bolgarija.
  • 2011 – 10th Lessedra World Art Print Annual, Lessedra Gallery, Sofija, Bolgarija.
  • 2012 – 11th Lessedra World Art Print Annual, Lessedra Gallery, Sofija, Bolgarija.
  • 2012 – Odtisi in vtisi = Prints and impressions, Mednarodni grafični likovni center, Ljubljana.
  • 2012 – 3rd Lessedra International Painting & Mixed Media Competition,  Lessedra Gallery, Sofija, Bolgarija.
  • 2013 – Črno belo, 9. bienale Alpe_Jadran 2013, razstave na različnih lokacijah v Kranju, Likovno društvo Kranj.
  • 2013 – Mali format 2013, razstava članov Likovnega društva Kranj, Mala galerija Kranj.
  • 2013 – Novoletna prodajna razstava, Galerija ZDSLU, Ljubljana.
  • 2013 – Razstava grafičnih del, Makedonski kulturni center Sv. Cirila in Metoda, Kranj.
  • 2013 – 12th Lessedra World Art Print Annual, Lessedra Gallery, Sofija, Bolgarija.
  • 2013 – IconDATA 2009 : IconData 2008 Virtual Museum of Contemporary Graphic Art. Krakow
  • 2014 – Kolaž : 3. mednarodni festival likovnih umetnosti Kranj – ZDSLU 2014 : Mala Galerija Likovnega društva Kranj, Kranj
  • 2014 – Kolaž v srednji Evropi 2014 : kolaž in asemblaž : 3. Mednarodni festival likovnih umetnosti Kranj – ZDSLU, Kranj.
  • 2014 – Second International Contemporary Miniprint of Kazanlak, Art Gallery Stara Zagora, Bolgarija
  • 2014 – Vendar peti on ne jenja: razstava članov Likovnega društva Kranj, Mala galerija Kranj, Kranj.

prijava na layer obvestila

prijava na medijska obvestila