Katarina Marov

Vizualno upodabljanje gibanja v povezavi keramike in grafike

petek, 23. 04. 2021
Galerija stolpa Škrlovec
Razstava sodobne kinetične keramike
23. 4.-18. 5. 2021
Layerjeva hiša, Stolp Škrlovec in lokacije v starem mestnem jedru
Projekt z naslovom Vizualno upodabljanje gibanja v povezavi keramike in grafike je kot diplomska naloga Katarine Marov nastal v želji po razumevanju povezave medijev keramike in grafike v času dodiplomskega študija na Unikatnem oblikovanju Akademije za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani. Vsebinski okvir projekta je teoretična raziskava povezave keramike in grafike v prazgodovini in v sodobni umetnosti. Osrednja tehnika in s tem hkrati tudi tema dela je prenašanje grafične risbe na porcelan. Nekateri od ciljev, ki si jih je avtorica v poteku raziskovanja zastavila, so upodabljanje gibanja znotraj dvodimenzionalne površine, raziskava likovne kompozicije v prostoru ter kombiniranje porcelana in svetlobe. Zanima jo haptična površina, pri kateri aktivna linija v kombinaciji s svetlobo postane bolj vidna. Katarina Marov je odraščala ob morju. Navdih za raziskovanje področja keramike in grafike je dobila pri poletnem delu v arheološkem muzeju v Veli Luki na Korčuli. Njeno pozornost so zbudili predvsem fragmenti keramike iz Vele špilje (Velike jame), nenavadne naravne formacije - dvorane s stropnimi okni in pomembne arheološke postojanke, kjer so raziskovalci našli ostanke zgodnje keramične umetnosti. Fragmenti, ki so pritegnili pozornost umetnice, so narejeni v tehniki vtiskovanja. Zanimajo jo teksture. V glino je začela v tehniki reliefnega tiska vtiskovati izbrane vzorce. Odtisnila je tri linije tekstur, ki na simbolni in likovni ravni ponazarjajo procese in vzorce iz narave. Valovanje morja, korenine in tekstura listov v povezavi s podlago delujejo, kot da jih je ustvarila narava sama, kot da si ogledujemo tisočletja stare sedimente. Keramični kosi, razstavljeni v galeriji, učinkujejo kot papir. Rahli, krhki in upogljivi elementi so izoblikovani iz papirnatega porcelana, ki ima videz ročno izdelanega papirja. Prosojnost, ki nastaja s tehniko vtiskovanja v glino, umetnica poudari z uporabo svetlobnih teles. Svetloba izpostavi teksture in vzorce. Ustvari se nežno premikanje, pomirjujoč ritem naravnih gibanj. Vizualno gibanje je umeščeno v temen prostor galerije, lahkotno, skorajda lebdeče visi s stropa ozki steber s svetlobo prežetega papirnatega porcelana. Postavitev v prostoru deluje kot umirjena interpretacija globine jame, v katero poskušajo posvetiti sramežljivi sončni žarki.
~ Zala Orel ~
Katarina Marov je rojena leta 1996 v Dubrovniku. Osemletno osnovnošolsko izobraževanje je končala v Veli Luki na Korčuli. Srednjo šolo je končala leta 2014 v Splitu, nato se je vpisala na ALUO v Ljubljani na smer Unikatno oblikovanje, kjer je diplomirala leta 2019. Trenutno je vpisana na magistrski študij, smer Grafika. Že od malega rada potuje in ustvarja ter pogosto to tudi zapisuje in fotografira. Sodeluje pri različnih dejavnostih, povezanih z likovno umetnostjo, naravo in zdravim življenjem. Sama pravi, da je navdušujeta raziskovanje in ustvarjanje, predvsem možnost samostojnega snovanja skozi celoten proces nastajanja dela.
Mentorici: doc. Kristina Rutar in doc. mag. Zora Stančič Materiali: porcelan, odtiskovanje, valjane plošče Dimenzija: 25 cm x 500 cm
◯◯◯
Kuratorka πr kvadrat 2021: Nina Koželj
Produkcija: Zavod Carnica
Koprodukcija: Prešernovo gledališče Kranj, Akademija za likovne umetnosti in oblikovanje, Naravoslovnotehniška fakulteta, Zavod za izobraževanje in kulturo Črnomelj
Več informacij o πr kvadrat 2021 najdete na tej povezavi.

prijava na layer obvestila

prijava na medijska obvestila