Razstava Intus – eXtra je bila najprej mišljena kot raziskava virtualnega telesa, nato se je preobrazila v slikarsko postavitev. Slike narejene v obdobju parih let delujejo bolj kot impresije, koščki časa, čustvenih izlivov ter emocionalnih preskokov. Barvna paleta je razgibana, ponekod skrbno izbrana, drugje naključna. Oblike, ki nastajajo in se spreminjajo v domišljijske podobe skrivajo prizore, zamrznjene v času, ki se odpirajo gledalčevemu pogledu ob bližnjem stiku. Postavitev na ogled ponuja tudi dva videa: Ob.red, modificiran posnetek predstave butoh plesa, formo japonskega gledališča, ki se loči od bolj tradicionalnih oblik japonskih predstav z uporabo intenzivnih, igrivih ali grotesknih podob za raziskovanje tabu tem ter Modra, okrogla migetajoča se tvorba, ki brbota iz sredice, virtualno sonce, ki se namaka v modrini. Skupaj tvorijo sintezo sveta, ki obstaja v notranjih doživljajih in izkustvih nekega telesa.
Zala Klančnik (1995, Slovenj Gradec) je interdisciplinarna umetnica. Študirala je na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje Univerze v Ljubljani, smer: Slikarstvo; Video in novi mediji, trenutno pa zaključuje študij na Akademiji za vizualne umetnosti – AVA. V svoji umetniški praksi raziskuje dimenzije telesnosti, možnosti utelešenja znotraj virtualnega in realnega prostora. Poslužuje se videa, instalacije, risbe, performansa, fotografije, slike in računalniške 2D in 3D grafike. Ukvarja se predvsem s tematikami sodobnega telesa skozi procese utelešenja, raztelešenja, dematerializacije, rematerializacije in bivanja v svetu digitalne ter analogne tehnologije. Svojo inspiracijo pogosto jemlje iz mitoloških, filozofskih in feministično obarvanih teoretičnih tekstov ter iz aktualnega dogajanja v svetu na področju znanosti, tehnologije in umetnosti. Sodelovala je pri projektih v nekdanji Avtonomni Tovarni Rog, pri Rdečih zorah, Svetlobni gverili in na Radiu Študent. Razstavlja na 5. trienalu mladih umetnic in umetnikov Premiera 2022 v Centru Sodobnih Umetnosti Celje ter skupinski razstavi pri Galeriji Alkatraz.
Foto: Maša Pirc