Skupinski projekt, zasnovan s strani kuratorice Maše Žekš in umetnika Jerneja Čučka Gerbca, obravnava tematiko nostalgične domačnosti preprostega vsakdana in raziskuje potencial naključne cone udobja znotraj posameznikovih navad, običajev in repetitivnih dejanj, vezanih na prostor in kraj, v katerem bivamo. K tej tematiki in asociiranim vprašanjem pristopata preko treh različnih projektov, ki jih je umetnik v okviru svoje prakse razvijal že pred leti. Ti projekti, ki so ostali dalje razvijajoči in izjemno relevantni, so: Couple with dogs (2015 - ), Corner shrine (2017 - ) in Locations (2012 -). Na razstavi so v prilagojeni obliki prestavljeni vsi trije projekti, ki so v odnosu do razstavnega prostora in mesta v katerem se nahajajo povezani v koherentno celoto. Združuje jih lastnost tako nenehnega izpopolnjevanja in nadgrajevanja, kot tudi spreminjanja in prilagajanja razstavnemu prostoru, narodnemu izročilu, likovnim in kulturnim trendom ter osebnim preferencam. Kardinalno vodilo adaptacij in transformacij pa ostaja lov za občutkom domačnosti, vezanim na prostor. Razstava apelira na pozitivne občutke obiskovalca, prinaša trenutek sprostitve in introspektive. Dela niso preobremenjena ali pretirano kompleksna, pač pa lahkotna, privlačna in nostalgična, naravnana v prid ustvarjalnemu razvoju in umetniškemu eksperimentiranju.
- Maša Žekš
Jernej Čuček Gerbec (1985) je naziv magister umetnosti pridobil s področja vizualne kulture in sodobne umetnosti na univerzi Aalto na Finskem. Njegova umetnost je bila razstavljena v Sloveniji, Združenem kraljestvu Velike Britanije in Severne Irske, Združenih državah Amerike ter na Finskem. Pri svojem delu prepoznava izraznost in povednost v preprostosti življenja, ponavljajočih se pogovorih, fotografijah naključnih mimoidočih in vsakodnevnih pripetljajih. Končni izdelki pa niso preproste dokumentacije stvarnega ampak zajemajo instalacijsko, fotografsko, video in skulpturno umetnost ali pa se izrazijo v tekstu. Avtor v svojem delu izpostavlja običajne, pogosto spregledane aspekte vsakodnevnosti, vendar na način, ki ohranja prvinskost trenutkov.
Maša Žekš (1993) je diplomirana kulturologinja Vzhodne Azije, umetnostna zgodovinarka in likovna kritičarka. Na Filozofski fakulteti v Ljubljani zaključuje magistrski študij na katedri za umetnostno zgodovino na temo geneze čebelje emblematike ljubljanskih operozov. Od leta 2016 je sodelavka spletne platforme Koridor, kjer piše kritike razstav, intervjuje in reportaže s področja sodobne likovne produkcije. Sodelovala je pri kuriranju razstav v Mestni galeriji Nova Gorica, Miklovi hiši v Ribnici, butičnemu festivalu FOTO VIST 2021 in je sodelavka v ljubljanski galeriji DobraVaga in Galeriji Y. Je tudi soavtorica para-umetniškega projekta Kritiški pose(la)dek, ki se ukvarja s pisanjem in urednikovanjem likovne kritike.
Ta spletna stran uporablja piškotke za izboljšanje vaše izkušnje. Nekateri so bistveni za delovanje strani, medtem ko nam drugi pomagajo analizirati in izboljšati vašo uporabniško izkušnjo. Preglejte svoje možnosti in izberite svojo odločitev.
Če ste mlajši od 16 let, se prepričajte, da ste dobili soglasje starša ali skrbnika za vse neobvezne piškotke.
Vaša zasebnost je za nas pomembna. Nastavitve piškotkov lahko kadar koli prilagodite. Za več informacij o tem, kako uporabljamo podatke, preberite našo politiko zasebnosti. Svoje nastavitve lahko kadar koli spremenite s klikom na spodnji gumb za nastavitve.
Upoštevajte, da lahko, če onemogočite nekatere vrste piškotkov, to vpliva na vašo izkušnjo na strani in na storitve, ki jih lahko ponujamo.
Nekateri potrebni viri so bili blokirani, kar lahko vpliva na storitve tretjih stran in povzroči, da stran ne deluje pravilno.
Ta spletna stran uporablja piškotke za izboljšanje vaše izkušnje brskanja in za zagotavljanje pravilnega delovanja strani. Z nadaljevanjem uporabe te strani potrjujete in sprejemate uporabo piškotkov.