Otvoritev razstave Na robu gozda: sreda, 24. september 2014, ob 20.00
Otvoritev razstave Nebo nad Sarajevom: torek, 30. september 2014, ob 20.00
Razstava bo na ogled do 6. oktobra.
Slikarstvo Slađane Matić Trstenjak je zrelo in samosvoje, z drugimi besedami lahko umetnico vzamemo kot primer obstojnosti, globokega samozavedanja v lastno pot in lastno izbiro. Slađana se pronicljivo usmerja v jedro svoje lirične narave ter s prepričljivim mešanjem materije barve in rokopisa, z dopuščanjem svojih nejasnih impulzov in svobodnim iskanjem za s seboj vse do točke nefiguralnosti pušča žive sledi spontanih vrtincev gibanj. Slike koketirajo s primitivno risbo, ki jo želijo ujeti številni sodobni likovni umetniki. Vse to so gesla in napete kompozicije, ki nam govorijo o individualnim razpoloženju, poželenju, travmah, nepotešenosti. Komaj v drugem krogu pregledovanja ugotavljamo (nam je dovoljeno), da v labirintu črnih fug čutimo avtoričino bojazen do negotovosti sedanjosti ter bolj dovzetno dojemamo papirnate aplikacije kot krhke, na pogled nekonsistentne elemente kompozicije, ki še bolj poudarjajo negotovost in minljivost.
Njena dela že od samega začetka nosijo resne individualne značilnosti. Namreč, proces njenega umetniškega zlaganja in manifestacije papirjev na platno je vidljiv in otipljiv svet, predan intenzivni sintezijski preobrazbi, ki ima kot matične celice lastnost široke palete različnih mutacij in asimilacij – ne kot vpliv in odvisnost, ampak kot svoboda pretoka in fluktuacije. Umetnica slika ikonografijo in razpoloženje, ki se giblje od lirično toplega, do brezupno neutolažljivega in nevarnega. Prav zato so teme posredne, skoraj nepomembne, in tako vsaka njena slika zajema celotno špiralo življenja, neglede ali gre za upodobljen atentat ali gozd. Izražena tema posameznega dela je tako ujet prizor na življenjski poti, ki se ponavlja v nedogled. Teme so prisotne zgolj z namenom, da likovno nevešče lažje vpletejo v to prvinsko igro zgradbe likovnega dela z osnovnimi likovnimi elementi – črta, ploskev, barva, kompozicija … ter njihove neštete modulacije. Neglede na to nepomembnost tem so imena slik skrbno zbrana, da nas lažje vpeljejo v nefiguralni svet. Celo cikel slik, ki kot tematiko upodablja prvo svetovno vojno, je avtorica poimenovala »Nebo nad Sarajevom«. Cikel se ne imenuje »Atentat« ali »Prva svetovna vojna«, ampak nas popelje v drugo smer minljivosti in repeticije, s katero nam želi povedati, da to ni prvič in ni zadnjič, da je to bilo včeraj in pred stotimi leti, in bo, žal, zagotovo ponovljeno še neštetokrat. Slađana Matić Trstenjak je resnični deskriptor narave, ki zna občutke na samosvoj način nesebično predstaviti še drugim. To je njen doprinos k temu, da človeštvo ne zaide s poti. Kateri je vaš?
Marijan Mirt, mag.art.
Slađana Matić Trstenjak je rojena 29. julija 1985 v Doboju v Bosni in Hercegovini. Srednjo šolo za uporabno umetnost v Sarajevu je končala leta 2004 na slikarskem oddelku profesorice Nevenke Giorgijević-Ilić. Akademijo likovnih umetnosti na Širokem Bregu Univerzev Mostarju je končala leta 2010 in si pridobila strokovni naziv Akademska slikarka, profesorica likovne umetnosti in akademski naziv Magistra likovnih umetnosti na slikarskem oddelku profesorja Antuna Borisa Švaljeka. Je članica ULUBiH, DLUM, ZSDLU in HKDM. Sodelovala je na likovnih kolonijah v BiH, Srbiji, na Hrvaškem in v Sloveniji. Do sedaj je imela okoli petdeset skupinskih in dvanajst samostojnih razstav. Živi in ustvarja v Mariboru.
Nagrade:
Samostojne razstave:
Izbrane skupne razstave: