Odprtje razstave: sreda, 6. 2., ob 19:00
Odprtje bo pospremil plesni performans KD Qulenium
Voden ogled in pogovor z umetnico: petek, 8. februar, ob 11:00
V okviru Prešernovega dne 2019
Od kapljice do oceana: sobota, 16. 2., ob 11:00
Interaktivna plesna predstava za najmlajše Hiše otrok in umetnosti
Družbena koreografija v tretjem življenskem obdobju: sreda, 20. 2., ob 10:00
Zaprtje razstave: petek, 1. marec, ob 19:00
Zaključni dogodek z vodenim ogledom in plesnim performansom KD Qulenium
Pregledna razstava ODPRTI PREDALI v Stolpu Škrlovec predstavlja interdisciplinarna umetniška dela, ki jih je med leti 2008 in 2018 ustvarila Ajda Tomazin. Magistra koreografije in performansa je svoje izobraževanje zaključila še na področju industrijskega oblikovanja, montaže in plesa. Na razstavi vzpostavlja odnose med vsebinami del s področja ilustracije, instalacije, modnega oblikovanja, keramike, raziskovalnega performansa, fotografije in celo kalejdografije. Umetnico v zadnjem letu zaposluje predvsem koreografija v plesu in performansu, raziskovalno delo jo usmerja k specifičnim skupinam. S starostniki oblikuje družbeno koreografijo v III. življenskem obdobju, otrokom pa sodobni ples približuje s predstavo Od kapljice do oceana. Oba projekta oživita tudi v času Odprtih predalov, prav tako pa ob odprtju in zaprtju razstave nastopi plesna skupina KD Qulenium, kjer Tomazin od 2006 do 2011 deluje kot pedagoška sodelavka, na festivalu Kalejdoskop 2016 pa prevzame vlogo strokovne spremljevalke programa.
Razstavo Odprti predali lahko beremo na (vsaj) dva načina. Vse razstavljene kose obravnavamo posamezno ali pa jo skupaj s projekti v živo doživljamo kot desetletni raziskovalni projekt. Vpogled v dragoceno znanje in izkušnje raziskovalke, producentke, mentorice in pedagoginje, ki se iz dela v delo razvija, skupaj prikazuje celoto - eno samo umetniško delo. Uvrstili bi ga med umetnost oblikovanja skupnosti. Participativne performativne prakse Tomazin usmerjajo v razvijanje družbenih koreografij, ki odpirajo dimenzije tako same umetnosti kot tudi moči skupnosti in tega, kar je sposobna pod “pravo taktirko”. Njeni estetika, izraz in delo so sprejemajoči, mehki, intuitivni. Kot se opiše sama na začetku svoje ustvarjalne poti, leta 2010, ko je še zelo zvedava in bi ji lahko kritika ob številnih projektih v različnih medijih očitala nefokusiranost, se v odnosu do svojega dela čuti senzibilno, tankočutno, nežno in subtilno.
Ajda Tomazin svojo lastno ostrino izraza zbrusi s trilogijo Domišljija pričakovanj. V delih Net in Work (2011), String Theory (2011, 2013-14) in Avdicija za producente (2014-danes) avtorica prikaže svoje izrazito raziskovalno razumevanje postopkov, kako s koreografijo in performansom opazovati mentalne procese v projektih vpletenih skupin. Opazovanje, analiza in končna artikulacija podob se predstavijo kot kreativne integracije umetniškega dela. Njeno razumevanje umetnosti kot hibridne, nekvalificirajoče in večno prepletene močno vpliva na aplikacije metod dela s skupnostmi v različnih projektih, ki se jih loteva v preteklih letih. Željo, da bi raziskovala in razvijala delo s specifičnimi publikami, je pri Tomazin, vsaj tako se zdi, vzbudila plesna skupina Tracks, ki jih umetnica 2014 spozna na rezidenci v Avstraliji. V svojem dnevniškem zapisu v sobotnem Večeru omeni njihove metode povezovanja domačinov in odpiranja perspektiv različnih generacij. To postane ključno pri njenih najnovejših in še nastajajočih delih, ki bodo avtorico v prihodnosti, to si upamo trdili, še bolj utrdili kot eno zanimivejših družbenih koreografinj na domačih tleh.
Umetnost Ajde Tomazin ni nedotakljiva. Je vabljiva, odprta in je povsod v zraku.
Zala Orel
Mag. Ajda Tomazin (1986) je leta 2011 je na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani diplomirala pri mag. Tanji Pak in mag. Milanu Eriču. Leta 2010 je vzporedno študirala filmsko in televizijsko montažo na AGRFT, leta 2014 pa na Inštitutu za Aplikativne gledališke znanosti na Univerzi v Giessnu v Nemčiji zaključila magistrski študij Koreografije in performansa pri prof. dr. Bojani Kunst. V času akademskega študija in po njem je s svojimi deli (keramika, fotografija in unikatno oblikovanje) sodelovala na številnih skupinskih in samostojnih razstavah. Več let je delala kot koreografinja (Schauspiel Frankfur, KD Qulenium), razvija interdisciplinarne umetniške projekte ter je z lanskim letom pričela delati na avtorskem projektu Družbena koreografia v III. življenskem obdobju. Je samozaposlena v kulturi kot interdisciplinarna ustvarjalka sodobnih umetnosti - oblikovalka, koreografinja. Deluje projektno med Slovenijo in Nemčijo.
http://ski.emanat.si/ajda-tomazin/
http://imaginationofexpectations.org/
Ta spletna stran uporablja piškotke za izboljšanje vaše izkušnje. Nekateri so bistveni za delovanje strani, medtem ko nam drugi pomagajo analizirati in izboljšati vašo uporabniško izkušnjo. Preglejte svoje možnosti in izberite svojo odločitev.
Če ste mlajši od 16 let, se prepričajte, da ste dobili soglasje starša ali skrbnika za vse neobvezne piškotke.
Vaša zasebnost je za nas pomembna. Nastavitve piškotkov lahko kadar koli prilagodite. Za več informacij o tem, kako uporabljamo podatke, preberite našo politiko zasebnosti. Svoje nastavitve lahko kadar koli spremenite s klikom na spodnji gumb za nastavitve.
Upoštevajte, da lahko, če onemogočite nekatere vrste piškotkov, to vpliva na vašo izkušnjo na strani in na storitve, ki jih lahko ponujamo.
Nekateri potrebni viri so bili blokirani, kar lahko vpliva na storitve tretjih stran in povzroči, da stran ne deluje pravilno.
Ta spletna stran uporablja piškotke za izboljšanje vaše izkušnje brskanja in za zagotavljanje pravilnega delovanja strani. Z nadaljevanjem uporabe te strani potrjujete in sprejemate uporabo piškotkov.