Otvoritev: ŽIVA ULICA, 21. junij, ob 13h, na Mergentalerjevi hiši
Dela se po Živi ulici selijo na okna Layerjeve hiše
Tanja Gerkman bo na Mergentalerjevi hiši razstavila serijo obrazov na papirju, ustvarjenih s pomočjo tehnike “stencil art”.
Pred otvoritvijo in po njej pa bo Tanja Gerkman z udeleženci delavnice izdelala šablone in posprejala spodnji rob Mergentalerjeve hiše, ki bo poleg fotografskih razstav na njej še ena stalna razstava - stencilov, ki jih bodo ustvarili udeleženci delavnice. Razstavo bomo otvorili ob 20. uri.
Tanja Gerkman je univerzitetna diplomirana grafična inženirka, oblikovalka in urbana umetnica. V preteklosti je razstavljala na 23. delavnici Tipo Brda 2013, kjer se je predstavljala s črkovno vrsto Zmedea ter na Festivalu kreativnih komunikacij Magdalena 2012 z deli Eonian spine v kategoriji Mud pie – experimental. Znanje grafičnega oblikovanja je vnovčila v oblikovalskih projektih za različne naročnike ter oblikovala dve knjigi (Bina Štampe Žmavc: Ogledalo zraka, Miš založba, 2013 in Slavoljub Stanković: Split, Cankarjeva založba, 2012). Na Festivalu kreativnih komunikacij Magdalena je v letu 2012 dobila dve nagradi – njen motiv “Unlimited love” je bil izbran za zmagovalnega v kategoriji “T-shirt competition”, projekt Eonian spine pa je bil del finalnega izbora.
Avtorica razstave deluje v polju umetnosti urbanih kultur in kreativnih komunikacij ter jih preučuje s preciznostjo urbanega antropologa. V svojih umetniških intervencijah se dotika ritualov, stereotipov in tradicij, jih prevprašuje in postavlja v nove kontekste. S serijo obrazov “Prelomljene šablone” stereotipe postavlja na papir in izbira za ta medij nenavadno tehniko – tehniko sprejanja preko šablone. Prav tako nenavadna pa je umestitev obrazov na papirju v javni prostor – ne postavi jih v galerijo ali v knjigo, temveč se njeni obrazi znajdejo na ulici, tam, kamor stencili v resnici spadajo. Motivi njenih del so človeški obrazi, ti so različni v svojih osnovnih potezah, raznoliki so glede na spol, starost in družbeno okolje, iz katerega prihajajo. Avtorica obraze izdela kot stereotipe, vsak obraz namreč pripada določeni družbeni manjšini, pa naj bo spolna, rasna, starostna ali skupina izobčencev. V sami osnovi pa gre za popolnoma enake obraze, saj jih Tanja Gerkman izdela iz enakih šablon, ki jim menja posamezne dele obraza. Obrazi tako prinašajo idejo raznolikosti kultur in tradicij, ki pa v veliki meri izhajajo iz enakih predispozicij. Raznolikost postane enakost in enakost raznolikost. Avtorica prav slednjo vidi kot gonilo razvoja družbenih vrednot in občudovanja vredno, saj zanjo spodbuja medsebojno razumevanje.