Ostanki / Leftovers
Galerija Stolpa Škrlovec
28. 6. – 13. 8. 2019
Razstava del, izbranih na odprtem pozivu
Ana Vodušek (SI), Andrej Mivšek (SI), Andrej Tomić (HR), Andreja Gregorič (SI), Anita Kos (HR), Anja Kranjc (SI), Anka Krašna (SI), Anna Husemann (DE), Anna Klos (PL), Anna Sandalaki (GR), Babette de la Vega (FR), Barbara Demšar (SI), Bill Noir (FR), Brut Carniollus (SI), Carlo Pietrasanta (IT), Clive Knights (GB), Cory Peeke (US), Diego Naguel (AR), Erika Bournet Delbosc (FR), Jerome Bertrand (CA), Karina Walter (BR), Karla Čurčinski (HR), Lorena Malo (MX), Lula Valleta (NL), Lo Sύper (ES), mamaF (SI), Maria Elisa Quiaro (VE), Marija Prelog (SI), Marina Ćorić (HR), Marta Kopyt (PL), Martin Došek (CZ), Michel Landel (US), Milica Lilić (RS), Monika Ostrowska (PL), Nancy Dominique (BE), Nicole Rendic (PE), Nikolina Šimunović (HR), Nina de Vroome (NL), Nina Fraser (GB), Rajat Sharma (IN), Roberta Guarna (IT), Rosie Schinners (CA), Sandra Haselsteiner (DE), Sanja Pribić (HR), Saynt Molly (GR), Silvia Wladimirski Barenboim (AR), Simone Karl (DE), SLip (FR), Špela Fridau (SI)
Selekcija / Selection: Petra Čeh (SI), Sonja Švec Španjol (HR), Andrej Štular (SI)
Selektorje letošnjega mednarodnega poziva na temo Ostanki / Leftovers je prepričalo 49 umetnikov iz celega sveta, med temi deset slovenskih. Kljub enotni temi, je rdeča nit razstave likovna in vsebinska raznolikost, tako v pristopih kot uporabljenih materialih. Odziv umetnikov kaže, da kolaž še zmeraj najbolj prevladuje v polju »papirnega«, torej dvodimenzionalnega, a da so njegove možnosti skorajda neskončne in njegova razsežnost medgeneracijska. Letošnja izbrana tema ne bi mogla bolj poosebljati bistva kolažne tehnike, ki svoj navdih črpa ravno iz ostankov ter drobcev iz najrazličnejših materialov z namenom, da jih s preoblikovanjem ponovno oživi. Nekatera dela so nastala posebej za namen poziva, s čimer je svoje mesto dobil marsikateri nevedoč zakaj shranjeni ostanek, čakajoč svoje ponovno rojstvo. Po vsebinski plati so predstavljeni kolaži kot mozaik osebnih ali kolektivnih spominov, čustev, humorja, informacij iz zgodovine in družbene realnosti, tudi kritika nanjo ali preprosto nadrealistično snovanje ter spajanje realnega z neskončnostjo domišljije.
Razstavljenim delom likovni karakter narekujejo predvsem raznoliki osebni stili ustvarjalcev, ki se gibljejo od izčiščenih, elegantnih, črno – belih, celo minimalističnih form pa vse do izjemno barvitih, udarnih, nasičenih, bohotnih … Prevladujejo kompozicijsko premišljene kolažne sestavljanke iz časopisnih ostankov, revij, starih fotografij, ki se jim največkrat doda pridih sodobnega.