Eva Mlinar (1985) je končala študij umetnostne zgodovine na Filozofski fakulteti ter študij vizualnih komunikacij na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani. Deluje na različnih področjih umetnosti, s poudarkom na knjižni ilustraciji in gledališču. Oblikovala je plakate za gledališke odre v New Yorku, snovala naslovnice Knjižnice MGL, trenutno pa skrbi za vizualno podobo predstav Anton Podbevšek Teatra v Novem mestu. Svoje ilustracije je prispevala za številne knjige in revije redno pa sodeluje tudi z založbo VigeVageKnjige, Mestnim gledališčem ljubljanskim ter muzejem Wellcome Collection v Londonu. V ilustracijo pogosto vnaša elemente kolaža in je ljubiteljica starih zemljevidov, Bližnjega vzhoda in srednjega veka.
Vinjete straholjubca + The Architecture Diaries
Ilustracije “Vinjete straholjubca” so iz istoimenske knjige, skupnega projekta s pisateljico in dramaturginjo Evo Mahkovic. Literarno-vizualna zbirka grotesk neujemljivega žanra je nastajala zadnjih osem let in lani izšla pri založbi VigeVageKnjige ter prejela veliko nagrado Slovenskega knjižnega sejma – Knjiga leta 2019. Ilustracije črpajo iz različnih virov ter iz prevzetih fragmentov ustvarjajo lasten, živahno fantastičen svet. Izdelane so v mešani tehniki, kjer najmočnejši izraz pripada kolažu, največ fragmentov pa prihaja iz historičnih grafik in srednjeveških iluminiranih rokopisov.
Serija kolažnih ilustracij “The Arhitecture Diaries” je bila ustvarjena za razstavo “Living with Buildings” muzeja Wellcome Collection v Londonu. Ilustracije raziskujejo pozitivne in negativne vplive arhitekture na človekovo fizično in duševno zdravje.
Omizje izbirčnih bralcev
Stenska ilustracija, izvedena pred Mestno knjižnico Kranj, se naslanja na motiviko enega najbolj znanih kranjskih umetnikov, slikarja Marija Preglja. Osnova za kompozicijo je slika iz vrste njegovih miz in omizij: Pompejansko omizje, od koder so tudi kolažni fragmenti modernističnih figur. Pri ostalih kolažnih elementih gre za motivni sklop, ki mu je tudi sam Pregelj posvečal veliko pozornosti – različne ženske figure. Motiv je reinterpretiran v sodobni likovni govorici, ki združuje kontrast dvodimenzionalnih ploskev in kolaža, ohranjena pa je barvna lestvica s prebliski močne rdeče barve.