Govoriti z besedami drugega

Galerija Janez Puhar - Stolp Škrlovec

Pet pristopov h kolažu / Five approaches to collage 

Umetnice_ki: Nevena Aleksovski in Maja Babič Košir, DNLM, Neža Perovšek, Iva Tratnik, Leon Zuodar (SI)

»Bil sem razbitine enega. Kdor me bo odkril, bo lahko jemal iz njih.« // Izsek pesmi Dan po koncu sveta, kot ga poznamo. Vir: Muanis Sinanović, Krhke karavane, zbirka Prišleki, LUD Literatura, 2020.

Razstava Govoriti z besedami drugega raziskuje temeljno značilnost človeka, da spaja in povezuje elemente, ki jih lahko slikovito opišemo kot »odkruške«, »fragmente« ali »naplavine« nečesa, kar je bilo. Ta koncept temelji na razumevanju, da naše misli, ideje in predstave o svetu stojijo na ramenih naših predhodnikov. / … / Na razstavi predstavljeni umetnice in umetniki Nevena Aleksovski in Maja Babič Košir (v tandemu), Danilo Milovanović (alias DNLM), Neža Perovšek, Iva Tratnik in Leon Zuodar, nam nudijo vpogled v raznolikost pristopov izražanja. Njihove umetniške prakse segajo od slikarstva, videa do prostorskih postavitev, od ročne do digitalne montaže, kar ponuja širok spekter vstopnih točk in interpretacij. Medtem ko nekateri ustvarjajo bolj posvečena in trajna umentostna dela, drugi eksperimentirajo z efemernimi materiali in procesi, ki poudarjajo minljivost človeških izkušenj. Kljub različnim tehnikam in pristopom pa vsi ti umetniki skozi tehniko kolaža odražajo svojo interpretacijo časa in prostora, ki ga naseljujejo, ter človeško eksistenco v sodobnem svetu. / … / Govoriti z besedami drugega poudarja vlogo fragmentov in drobcev v naših življenjih, ki jih združujemo in preoblikujemo v nove zgodbe in pomene. Ta proces nenehnega nastajanja in rušenja odraža način, kako iz obstoječih elementov gradimo kompleksno in dinamično podobo naše kolektivne in individualne identitete. Načini prisvajanja in transformiranja tako postanejo orodje za preoblikovanje naših predstav o svetu, kjer vsak fragment prispeva k celovitemu razumevanju časa in prostora, katerega del smo.

  • Izseki iz obrazstavnega besedila kuratorja razstave Adrijana Praznika